måndag 3 december 2007

Finally (=

Igår följde jag med laget in till Falun för en seriematch mot Helsingegårdarna. Helsingegårdarna som vi jämt förlorar emot med 1 mål. Men igår blev det andra bullar (haha)..

Tog ungefär 20 min att ta mig till ishallen, men om det inte hade varit så halt på parkeringen som inte längre är en parkering utanför ishallen tror jag jag hade klarat det på 15. När jag hade tagit mig över parkeringen som inte är parkering öppnade Ola dörren åt mig och frågade vad jag hade gjort. Sen var Marie vid dörren och frågade ifall det gått bra att gått över parkeringen. Sen satt jag mig och vilade lite inne i förrådet, där Tomas frågade ironiskt om det var halt för han&Micke hade kommit med släpkärran precis då. Sen blev det att åka. Åkte med Mickes lånade bil men fick inte höra nån Pippi :P Sen blev det snabblyssning på alla låtarna och Maddis trodde att låttexten stod på displaten fast det var egentligen låten som stod :D

Innan matchen stod jag och tittade lite på en match som var inne. Nån litehalv lässkig gubbe som frågade vad jag gjort och berrätade massa saker sina döttrar hade gjort. Sen var det en tjej som hejade på det andra laget då sa ha nåt om läktarvåld.. Mystisk gubbe.. Fast sen kom nån annan kille och sen Anders så jag slapp vara huvudlyssnare..

Matchen då. Japp vi vann! :] 1-2 med mål av Therese och Emilie från Långshyttan med assist till både målen av Agge med mitt halsskydd :D Therese sa efter matchen till mig att ifall jag skulle ha varit med hade jag gjort det målet :) Själv var jag fotograf under matchen. Fast det blev ju mycket kort med Anders kamera ;P

Hoppas allt är okej med Emilies Ös pappa!!

"Jag går runt jag" - Antonia
"Bra intiativ" - Tomas

Efter matchen blev det lite sång i bilen, eaf av mig & Antonia. Dem där fram var inte riktigt med. Och fick inte höra Pippi denna gång heller. Och det heter visst Statoil ;P

Idag har jag la bara gjort det gamla vanliga, utökat kunskapen jag fått ihop genom att vara proffesionell tvtittare :P Diskat har jag faktiskt också gjort, ha!

När jag lärt mig hur man lägger upp videosar så kanske det kommer några! ;) Nä, nu är det Hockeykväll. Wikegårds lista :D

Inga kommentarer: