måndag 24 december 2007

GOD JUL

Idag är det julafton :] En rolig & mysig dag. Så även idag :] GOD JUL!!

Gick upp lite före 08.30 idag. Åt gröt och julskinksmacka med mamma & Lb :) Sen var jag lite jultomte åt Lb :D Han öppnade alla sina paket på morgonen istället för han firade julen med sin flickvän och hennes familj. Jag, mamma, Carro & Lova åkte vid 10 ner till badhallen för ett julbad :] Det var roligt!! Jättemycket folk, hade jag aldrig kunnat trott. Såg massa som man kände där. Som Petra K, Matilda, Ulla Carin, Kent Agent och Anders. Mamma och jag åkte sen till Statoil för att tvätta bilen men det blev kö eller några som smet före jag vet inte riktigt så mamma orkade inte vänta så vi åkte hem till henne. Väll där började vi med maten :] Hackade lite mandlar, skalade en potatis, la ut formar och hällde i knäcken i dem ;] Det blev god mat som vi framför Kalle Anka. Vi analyserade hur Robin Hood knöt fast säckarna med pengar på linan och kom fram till att det är ett helt annat snöre han knyter med. Hur går det ihop? Han har ju inget annat snöre? Varför är det jämt samma program på julafton? Jag har tröttnat på Kan Du Vissla Johanna och Carl Bertils Jul eller vad det heter. Byt program!! Dessutom hade jag sett fram emot några dagar med bra tv. Men det har ju inte varit någon bra tv! Hoppas det är bättre tv i Värmland eaf som jag ska åka till imorgon :) Efter ett tag efter maten blev det julklappar!! :] Av mamma fick jag en badrumsmatta, en duschhylla som man ska ha schampo och sånt i, schampo,tvål, hudkräm, en tandborste, tandkräm, en deodorant, hårinpackning, lipsyl, sminkborttagningsmedel, ansiktskräm, Buffy säsong 3, chips, Toffifee, 2 par strumpor, matchande trosa och bh, ett par skor, en klänning, en tröja, nåt liknande strumpbyxor och ett par vantar :] Fick också en prydnadsak som är en råtta som mamma har skrivit Älskar dig Hanna från mor och Julen 2007 under. Hon sa nåt om att vi skulle se hur länge jag kunde ha kvar den utan att tappa bort den eller något. Sen skulle jag spela lite trummor med mina kökssaker som råttan fastnat på så den ramlade ner i golvet och gick sönder ;P Jag klarade inte ens en timme. Huvudet ramlade av och en del på ryggen.. Något sådant händer bara mig.. ;) Resten av julklapparna då, Av Mirsad fick jag presentkort på HM på 400 kr :) Av Lb fick jag filmen CoolMoney med James Marsters :D Och av farmor fick jag en choklad ask, ett par strumpor, en ljuslykta och Date låda med parfym, deodorant och ett lipgloss :) Tack så mycket för alla presenterna!! :) Självklart åt jag och mamma Risalamalta också!! :) Vid 21.30 skjutsade mamma hem mig med alla mina saker. Fastnade lite för en film som verkade dålig men som är rätt rolig :) Splash heter den. Ska nog se Julavsnittet av Days från förra året sen och kanske något Gilmore Girls avsnitt. Måste packa klart också..

Inga kommentarer: