onsdag 13 oktober 2010

Mooooovieeeeeees!

Senaste tiden har det blivit en del av det fina, fiiiilm. Och en del av det fula, datorproblem. Men det behöver vi inte snacka mer om för det löser sig nog. Så film vare va? I fredags kväll blev det att se Blue Crush, en film jag velat se länge. Helt okej film. I lördags tittade jag på filmen Funny Games, det var en konstig film! Men ganska intressant på nåt sätt. Den var en av SVTs filmklubbs filmer så det var en snubbe som snackade lite om den. Mer sånt i tv! Det fick mig också att undra, när Hedwig gick på Svt var det också en filmklubbsfilm? Snackade dem om den också? Det hade jag velat se i så fall. Michael Pitt (Tommy Gnosis i Hedwig och Henry Parker i Dawson's Creek) hade en av huvudrollerna i filmen också, vilket alltid är en fördel.

I söndags sov jag över hos Syster. Vi tittade på Girl, Interrupted, en av mina favorit filmer och käkade god mat. Sen kikade vi på The Hangover, haha den är så rolig! Och den får mig att sakna Santa B ännu mera. Sista filmen vi såg på Intro To Film Kursen.

I måndags tittade jag på filmen Den Man Älskar, helt okej för att vara svensk. Sofia Ledarp var överraskande duktig som huvudrollen och jag blev lite kär i Jonas Karlsson haha. Och så började jag kika på Marley And Me som jag såg klart igår morse. Den var söt. Och sorglig. Jag gillar hundfilmer.

Dessutom har jag under dem senaste dagarna sett tre till Harry Potter filmer. Kikade klart den fjärde filmen Harry Potter And The Goblet Of Fire imorse. Än så länge gillar jag trean bäst. Den är riktigt spännande och förvirrande. Men fyran kommer inte långt där efter på grund av en viss Cedric Diggory. Jag läste just att han är med i den femte filmen också! Wooot! Det hade jag ingen aning om! Fyran är så sorglig och hemsk men riktigt bra. Den fjärde filmen är också den sista HP filmen jag sett, så nu blir det spännande med dem två andra!
 
 ROB, how you doin'!? ♥
Och balen är så gullig! :)

Inga kommentarer: