måndag 11 oktober 2010

ISHOCKEY ♥

Något av det roligaste man kan sysselsätta sig med måste vara att spela hockey med Hofors damer!  Jag är så glad att det blev ett lag denna säsongen. Slutade ju inte så bra säsongen 08/09 och förra säsongen hade vi inget lag, men denna säsongen är vi så tillbaka igen.
Även om vi är lite för några och alla andra i föreningen vill lägga ner oss är det super kul att vara tillbaka på isen med mina underbara hockeykompisar.
Det var extra roligt på senaste träningen i fredags för då var Mathilda med för första gången. Den ungen har ju flyttat till Leksand för att gå gymnasium så hon tränar med dem och spelar bara match med oss. Men i fredags var hon så med, riktigt kul! Det är som roligast när nyponsoppan är med :D

I lördags gick jag till ishallen och åkte skridskor i 40 min på allmänhetensåkning. Ska jag försöka fortsätta med. Dessutom var jag duktig och körde lite fys när jag kom hem. Så nu har jag haft träningsvärk i två dagar. Hoppas den är borta tills imorgon! :b
Mina saknade skridskor på första träningen för några veckor sen.

På lördag ska vi spela våran första match. A to the wesome. Vi ska till och med spela fyra matcher. Det är lite som en träningscup. Och på söndag ska jag spela match med Sandviken mot nå lag i Falun.
Kommer bli en rolig helg!

Inga kommentarer: