söndag 24 oktober 2010

Everyone ask me who the hell is she, that weirdo with five colours in her hair

Min dator bara krånglar. Försökte skriva igår men det gick icke. Kan du bestäma dig DaVega? Ska hårddsiken crasha? Just get over with it.
Moa har kommit hem från sina äventyr igen! Wiho! Så i torsdags blev det massa lek igen. Började med Rundanpromenix. På slutet av den träffade vi på YlvaLi som just slutat sitt jobb. När Moa och jag kom hem till mig igen tittade vi lite tv ett tag. (dubbad Hannah Montana, Top Model och Project Runnaway. Båda dem två sista är lite av favorit säsonger som vi såg avsnitt från. Jeff.) Lite pantning och hockeytejpshopping på Bruket så gick vi hem till mig igen och började kika på Harry Potter. Hann inte klart innan jag skulle iväg på träning. Roligt att hon tyckte det såg ut som jag varit på kalas, och så kom vi på att det hade jag ju. Men i måndags. Hemma hos Johan som fyllde år. Men Moa kom hem till mig i fredags också och lekte, då blev det att se klart den sjätte HP. Tittade också Idol och filmen Big Fish.

Och så spelade vi tre omgångar Kalaha. Jag vann totalt med 1 boll. Tummen upp!

Igår kom farfar och Gunilla hit på födelsdagsbesök. Käkade god mat, umgicks, gick en liten promme uppe i Roberts åkte lite bil och kikade, fikade, fick presenter (500 kr, ljusskål, Färjestad servetter och underlägg för glas) och innan dem skulle åka till dem Värmländska skogarna igen följde dem med mig upp och tittade hur jag bor.

Och idag blev det att gå upp tidigt för hockeymatch.
Förlora den första med 3-1 och den andra vann vi med 7-0. 

Lite kort. Jag har ont i fingrarna, det kan ni också få veta. Nu ska jag börja se en film och dricka varm O'Boy. Det är så kallt hemma hos mig. Jag hoppas jag har fått igång det andra elemetet snart. Planerat in en Vännerkväll med syster ikväll. Det blir perfekt avslut på denna veckan. Puss!

1 kommentar:

Tove sa...

Hoppas du får någon ordning på din dator!

Härlig färgglad blogg att bli glad av: http://colormekatie.blogspot.com

Kram