måndag 29 juni 2009

Visumintervju!

Gick upp tidigt i tisdags efter inte allt för mycket sömn. Efter Lars åkte vi till Max och käkade och sen hem och snacka med M ett bra tag, men sover det gör jag när jag har tid. Var lite orolig att vi skulle vara ensama där och det skulle vara lite pinigt. Men vi var långt ifrån ensamma. Var säkert en 20 meter lång kö utanför ambassaden när vi kom dit. Kom en tjej från London nästan på en gågn vi kom dit och tittade lite snabbt på några av våra papper och vårat pass. Sen fick vi stå där i 1,5 timme i kö. Spelade ingen roll att vi bokat tid till klockan 9. Utan alla fick snällt vänta i denna långa kö. Tillslut blev det min tur och jag fick gå genom en säkerhetskontrol. Sen fick jag komma in innaför grindarna och gå en liten bit tills jag kom till ett hus där det var en ny kö. Där kanske vi stod en halvtimme och sen kom vi fram till en kassa och fick lämna in våra papper. Sen blev det kö igen för själva intervjun. Lång lååång väntan. Lite efter 12 blev det min tur, intervjun varade i ungefär 2 minuter, haha. Och liten stund senare var det Mos tur och sen kunde vi äntligen gå därifrån. Stackars M som väntat inne i stan på oss under hela tiden och till och med ringt till ambassaden där dem hade sagt att vi måste ha gått för länge sen, vilket vi inte hade gjort. Sen kom ju visumet hem före mig, haha ;)

Inga kommentarer: