onsdag 3 juni 2009

En rolig helg

Har varit en mycket rolig helg. Som sagt kom Emma och Maria hem till mig i fredags. Tidigare på dagen kom Maria hem till och vi gick och kikade lite snabbt på årets Bessmerfest. Träffade syster med tillhörande barn då som hade åkt en massa karusell. Hämtade mammas tvkort och så missade vi våran tidigt. Jobbigt läge. Särskilt för Ms mamma med glass och köttfärs.
På kvällen blev det lite GiutarHero och Emma blev väldigt imponerad över att jag bara spelade med två fingrar och sen kom Moa också som jobbat då blev det massa lag-Singstar. Nästa gång ni, det här gick ju bara enligt mina och Emmas planer.. ;) Lite ännu senare kom även Richard som hade fått nå bord. Richard och M skjutsade hem Emma och jag och Moa körde upp hennes bil till bruket och sen gick vi och mötte Richard och M som åkt hem till M med Richards bil. Vi var snabbast! Framme på bruket igen träffade vi på Ylva Li och hennes pojkvän som kastade saker och jag råkade säga att han skulle kasta en vilket han gjorde, haha. Jag fick en blomma va Richard också som han plockade på plattan, skälken råkade gå av och sen hade jag blomman i fikan så den blev lite mosad. Blev en massa dans inne i öltältet sen. Han var lite rolig han. Moa åkte hem lite tidgare och när bandet slutade spela gick vi och köpte goda langos. Det är så gott! Och tack till M för den! Och dem som jobbade där hade svar på minga frågor ;)

I lördags cyklade jag upp till Roberts på mammas stabila cykel och lekte en massa med Lova och Nino. Dem fick sig en ny pool, så blev en massa badning för dem. Och lite studsmattehoppning. Det är så roligt med studsmattehoppning! Och så blev det grill, gott! "Ska vi grilla igen?" - Lova :) I väntan på att maten skulle bli färdig läste vi tidningen och fick lite olika saker. Jag fick en hund som heter Bobo och en isbjörn som heter Gigi. Skojade med Lova och sa att jag hade en på riktigt som bodde i min dusch som jag matade med fiskpinnar. Synd som Nino som ramlade fel och gjorde illa foten! Hoppas det har blivit bättre.

På kvällen kom M och Richard hit och spelade lite Kalaha, GH och lite Wii Fit tills batteriet tog slut för Richard. Blev lite Singstar också, Maria roliga spel innan det blev Öltältet igen. Tråkigt att bandet spelade samma låtar i samma ordning med typ samma mellansnack i mellan. Träffade på Lb också, han är ju bara sjutton vårar.. Kvällen slutade med langos igen vid golfbanan och sen hemma hos mig framför Youtube och M somnade och Richard visa massa roliga bilder för mig och tuggade på sitt lätttuggade tuggumi.

Inga kommentarer: