söndag 14 juni 2009

Hela världen är så underbar om man är korkad, dum och glad.

Söndag idag. Snart är det flytt jue! Det gårt framåt här. Hänt den här veckan då?

Måndag:
Fikade på Hanssons med Anna, Petra K och Matilda LL. Åt sommarens första mjukglass, gott! Fast dem bytte tid från 13 till 14.30 så jag var där lite tidigt, och Petra hade fortfarande mitt gamla nr och skickade sms till nåt annat nr, haha. Skickade sms till Anna och Petra och fick reda på den nya tiden. Såg Carro så följde med henne till Bibblan och sen gick hem till mamma där Bia och Lb var. Petra ringde och sa att dem var där lite tidigare så postade mitt brev till CSN och sen gick jag dit. En stund senare kom Anna. Roligt att träffa dem igen! Anna fick tillbak sina pengar också som hon har haft på mitt konto och berättade att hon hade tänkt när hon handlat olika saker att hon kunde göra det för hon har ju pengar på Hannas konto men nu kan hon inte göra så nå mer :P Roligt det där när vi pratade om att föda barn och Matilda såg nån utanför fönstret och Petra trodde sen vi pratade om honom.. Haha! Sen kom Johan S också och sen fick jag skjuts av Petra hem. På kvällen kom Moa hit och tittade på sista SöndagsParty.
Tisdag:
Följde med Carro, Lova och Nino på barnvagnsshopping. Först släppte vi av mamma i Sandviken som skulle till Dollar och det. Blev ingen barnvagn utan en gullig skrinda istället. Och Lova och Nino fick en varsin studs :D Och Nino gick in i glasrutan när vi skulle gå ut, gullunge. Sen åkte vi till Gävle och köpte present till kusin Viktoria, Patrik och deras nyfödda dotter Olivia :) Mamma började bli lite otålig där borta och ringde. När vi kom dit hade hon redan ätit, haha typiskt min mamma. Vi beställde mat, gott med Donken. Och det var dryga ungar som skrek och var alldeless för gamla för sånt och sen var det en arg personlig assistent som sparkade undan några cyklar som hon tyckte låg i vägen, mitt framför barnen som ägde cyklarna :O
Onsdag:
Jag gick och mötte Moa vid bussen men så kom hon i bil istället. Tittade inte helt otippat på våra serier :P
Torsdag:
Gick hem till mamma en sväng. Knäckte ryggen på Lb, hoho. Riktigt duktig var jag. Rimmade gjorde jag också, "Nu slipper du läxor och skit. Nu är allt du behöver tänka på är sprit." Blev utkastad typ sen för Lb och hans underhållande pokergäng skulle spelapoker där Inte ens fick jag M&M påsen ;( Moa kom hit efter sitt jobb och vi tittade på The City. Äh, vi var ju faktiskt lite duktiga också och gick ner till mitt förrådd och hämtade kartonger som jag visst hade några där. Var och handlade också och jag var helt inne i min egen 90210 värld för såg inte Lunka haha men tillslut så. På kvällen kom Carro hit och hjälpte mig att packa. Så nu är det rätt tomt här, eller ja om man bortser från alla kartongerna. Vi hittade lite roliga gamla saker, lyssnade på fin musik och upptcäkte att jag tycker att Carro är sådär =D
Fredags:
Billys student! Tjusiga bilder från det bara jag hittar sladden och lådan till kameran. Säkert packat ner dem nånstans.. ;)
Lördags:
Igår hände inte mycket. Gick till Sparsköp och köpte lördagsgodis, Jordnöttsrutor! Tittade på Buffy, lagade äcklig kycklingsoppa, packade lite, såg filmen Babel som TV4 visade, Johannes var med på nyheterna. Både jag och Moa såg det. Jag såg inte Johannes med det gjorde hon men jag spelade in det så jag kunde se om det och då såg jag Joahnnes! ;]
Idag:
Ännu mindre än igår. Slapp blir det. Lite Angel och lite packning kanske det också blir.

Inga kommentarer: