söndag 28 juni 2009

Midsommarafton

Tro det eller ej så blev det faktiskt en riktigt rolig Midsommarafton i år. Först var jag hem till mamma och åt tacos. Inga köttbullar i inte :D Mamma och Lb hade ätit tacos dagen innan så mamma undrade om jag hellre ville äta det och så blev det medan mamma och Lb käkade slemsill. Sen blev det faktiskt hem och tvätta för sista gången där, skönt! Efter Moa slutat sitt jobb kom hon och hämtade mig och så åkte vi hem till henne i Barkhyttan. Där var dte mycket skoj med alla dem där människorna. Först käkade vi mat. Och sen blev det en massa bluffpoker med dem lite yngre besökarna. Superroligt! Första gången åkte jag ut rätt snabbt men andra gången var jag med längre och lyckades lura Bruno som inte trodde jag hade en triss ;D Men lyckades en av Brunos systrar gissa rätt på alla så då vann hon. Blev också Midnattsbad men jag skippade det, var fotograf istället :P Moa var seeg :p Sen blev det tillbaka hem till Moa och Klara för det där roliga spelet Klara har, Med andra ord kan det heta. "En sån som alla har" jag om en farmor ;D Jag, Moa, Ylva Li och en av Brunos systrar vann båda gångerna. Det var allt lite synd om Christian där, haha ;D Blev lite sångstund där också, men gick inte så bra för Klara. Kastade lite boll gjorde vi hon och jag också och så kastade den hon i Brunos huvud några ånger också.. Sen slutade det med några omgångar först och sist mellan mig, Moa, Klara och Bruno.

Kom hem runt fyra tiden, stackars Moa som skulle upp nån timme senare för att jobba. Men hon är van ;) Det var tur att jag följde med Moa hem fast jag inte var så pepp för det blev riktigt roligt!

1 kommentar:

mo sa...

En liten aning svårövertalad var du allt men inte så farligt ;) Blidde en fin kväll håller jag med om! :)

"Ett land i Turkiet, eller jag har ingen aning." ;D