onsdag 13 maj 2009

En fin dag =D

Idag så kom den där fina dagen så nu ska jag berätta om den där roliga veckan som var för ett tag sen men jag är seg.

På måndagen (20 april) gick jag och Moa en promenad och skulle sen till affären. Gick under mammas balkong och hon satt där så vi pratade lite med henne och Lb. "Du är vit som en kreta" Hon sa att Lova och Nino skulle komma hem till henne lite senare. Vi gick och handlade och sen skulle Moa till jobbet så efter ett stop hemma hos mig gick till mamma och lekte massa med Lova och Nino när dem kom dit. Dagen efter var jag barnvakt till Lova och Nino som var lite småsjuka. Lång rolig dag, var barnvakt från ungefär 07.30 till 16.30 när syster slutade sin praktik.Lova klättrade i trädet.Nino hoppar studsmatta :) Fick ta av dem skorna sen ha på dem igen rätt många gånger, dem kunde inte riktigt bestämma sig om dem skulle hoppa eller inte ;DVar ute en stund och sen gick vi in igen. Blev att se lite film, som My Little Ponys. Dem är så söta när dem sjunger med :DPysselpyssel =D
Lova lånade min mobil och tog några kort på ponysarna, jag trodde hon tog kanske två men det var några fler My Little Ponys bilder på min mobil än så =P
Den här bilden blev riktigt cool! Sen när Carro kom hem gjorde hon våfflor som vi sen åt, gooott!
På torsdagen var mamma barnvakt så gick dit och hjäpte henne lite. Lova eller Nino frågade varför jag kom då för mamma hade en stund innan sagt att jag sov då, haha. Gjorde denna snygga kanin då! ;] Var ute och spelade fotboll också. Superroligt! Mamma var värst! ;)
Sen kom helgen och den var mycket rolig! Fredagen jobbade jag i garderoben med hockeyn. Mycket roligt att träffa alla igen! Han som hejade på Leksand var rolig, började hoppa på sin egen Leksandjacka. Och så gillade han Marias moster, HAHA! Och roligt när vi alla i garderboen skulle säga Brynäs If samtidigt, funkade bara när vi skulle träna. Och sen kom Moa, Maria och Richard. Jag och Emelie var lite roliga i insläppet då. Emelie sa att bara en fick komma in och att dem skulle slås om det och jag tittade Moa och Richards ID ;D Var med lite också, så lite dansning och Jåhnny Bråttom blev det också som hade ändrat stavningen på deras namn. Emelie dansade lite med mig och men inte Mathilda, haha. Jag var lite rolig och sa nåt med "När man blir äldre så leker man inte inte jaga och köper godis på disko nå mer" till Mathilda som svarade "Men dina kompisar lekte jaga" hahahahhaha :D
På lördagen kom Moa och lite senare Maria och Richard hem till mig innan OrkenFolkan. Mycket roligt! Moa provar det fina linnet! Innan var jag hemma hos mamma och hon klippte mig.
Richard provade det också, han passade mycket än bättre i det än vad Moa gjorde ;D Spelades Singstar och jag och Moa vann när vi körde tävling! Yäs!
Det gick då inte att få en bild där alla såg glada ut ;]
Skateboard Á La Richard. Spännande när jag skulle ta ner den, helt plötsligt var jag jättelångt uppe :D Sen blev det folkan, där var det roligt! Mycket galen dans!Söndagen blev en lekdag vid Värna. Spelade brännboll, basket och Land och Rike. Roligt när jag ramlade, haha! Måste ha sett så roligt ut, för tappade balansen men fick tillbaka den men sen tappade jag den igen och ramlade på asfalten och skrapade upp mig lite ;) Mer lekdagar!

1 kommentar:

mo sa...

Ja vilken fantastiskt rolig helg! :D Pommes imorrn då! :) Fast jag vet inte om jag har nån bil...