lördag 2 maj 2009

:D:D

Jag har nog hittat världens roligaste internet sida! http://mullbergaskolan.se/
Är det här en riktig skola? Hittade hit när jag läste kommentarna till det här inlägget, den längst ner från den där rektorn.

Kan vara påfrestande att verkligen tycka om barn i den miljön. Mitt jobb som låg- och mellanstadierektor känns bitvis som en enorm utmaning. Som att segla i motvind, där motvinden utgörs av en miljon uppkäftiga glin som inte ens har vett i skallen att skriva ett korrekt arbete om Honom http://mullbergaskolan.se/2009/04/27/arbete-om-jesus/
Leif Waldemark Rektor Mullbergaskolan


Får rektorer ens skriva så?

Men det här arbetet är så sött och framför allt roligt!
Det är alltså den där rektorssnubben som är jag här nedanför. Så ingen tror det är jag..
Det som är skrivet i lila är det rektorn struckigt över som fel.

Evelina Jakobsson i 2 c har skrivit ett fint arbete om Jesus på SO-lektionen. Jag tog mig dock friheten att rätta ev. felaktigheter.

Jesus av Evelina Jakobsson
Om man är med i kristendommen så tror man på Jesus. Jesus pappa hette GUD, fast han hade en låssas pappa också och han hette Josef. Jesus mamma hette Maria och hon red på en åsna till ett stall där Jesus födes. Sen kom tre gubbar med presenter. Sen var Jesus gammal och då var han snäll mot alla och kunde gå på vatten. Sen gifte han sig med maria magdalena. Sen dog han fast sen levde han igen fast sen dog han. då var det påsk. Vissa männskor säger att Jesus inte fanns på riktigt men leif rektor säger att Jesus är vår fälsare. Värdens mest kända bok om Jesus är DaVinci-koden av Dan Brown Bibeln. (Bibeln har rektorn lagt till)

Sen finns det kommentarer till det också, dem är underbara dem med!

Robert Bostedt
Posted 27 april 2009 at 14:37
Ack den helige Jesus i vårt kristna hem! Guds helige lärodom må spridas i Kristus namn!
Chrillchen
Posted 27 april 2009 at 14:42
Vad i hela helvetet är det här?
Har ni anställt folk från “En annan del av Köping”?
Stinkbox
Posted 27 april 2009 at 14:44
För bövelen, detta strider mot all moralisk kod som finns i sjunde testamentet skrivet av von Jakob Sibenheisse. Jag vill ICKE att detta upprepas en gång till.
Adam
Posted 27 april 2009 at 14:55
LOLOLOL!
Orolig förälder
Posted 27 april 2009 at 20:43
Min dotter går i 2C och efter att ha läst denna uppsats, skriven av en av hennes klasskamrater, så är jag allvarligt oroad. Hur kan era elever vara mer bekanta med Dan Brown än vår Heliga Bibel?!
Funderar allvarligt på att sätta Rut-Britt i kö till en annan skola där Guds heliga ord står i fokus genom hela undervisningen!
Leif Waldemark
Posted 27 april 2009 at 22:47
Orolig Förälder: Gör så. Men närmaste kristna lågstadiumet, förutom Mullberga, ligger tretton mil härifrån. Känns det värt att skjutsa dottern till Västra Bergmossen varje morgon och kväll, så varsågod, gör din poäng hörd. Nej, i verkligheten har du nog inte så mycket annat val. Kontakta mig så ordnar vi fram ansökningspapper.
Orolig förälder
Posted 27 april 2009 at 23:02
Rektor Waldemark: Ska höra mig för om möjligheterna för arbete i närheten av Västra Bergmossen. Tro inte att en så världslig fråga som avstånd ska hindra mig från att ge min älskade Rut-Britt en god, kristen skolgång!
Lulz
Posted 30 april 2009 at 15:50
1 , Leif, hur fan kan du argumentera tillbaka på kritik genom att säga att hon ändå inte har några andra lösningar. Du verkar ju inte som en bra rektor någonstans.
2, Var det nödvändigt att ta bort att andra människor inte tror att Jesus fanns . Eller får man inte tycka så? För jag menar, det kanske inte är så konstigt att större delen av världen har en annan åsyn på det hela. Nu menar jag inte att Jesus inte fanns, eftersom det finns en del dokument som påstår det, men det säger ju inte att han var någon slags frälsare. Dessutom i alla det tidigare evangeliska skrifterna (som är skrivna för romarna va där och ändra för sin egen fördel) att jesus endast var en vanlig snickare. Ojoj. Där ser man.
CyberCrusader
Posted 30 april 2009 at 17:46
Berndt:Vad har lulz för IP-nummer? Ska kontakta operatören för att få användaren avstängd pga HETS MOT KRISTUS./CC/

Och det finns mycket mer fint på den där sidan :D:D
Men min fråga återstår, är det här en riktig skola?

Inga kommentarer: