tisdag 12 maj 2009

ESC

Sitter i min säng och halvtittar på ESC semifinal 1. Sverige är med i denna, heja heja! Alla andra som varit har varit dåliga som vanligt. Om hon inte går vidare är det tråkigt. Då missar jag ju min favorit dag på hela året! ;)

Igår var jag hem till Moa efter att först ha varit på Arbets för min månliga påskrivning. Sen skickade jag in pappret så hoppas pengarna nu kommer utan krångel denna månad! Moa kom sen och hämtade mig och sen åkte vi hem till henne och fixade lite saker. Visum och stipendium och sånt. Sen blev det lite kortspelning med Ylva Li, Sjuan och först sist. Längesen! Så längesen att jag inte ens kom ihåg hur man spelade sjuan. Åt tacos hemma hos dem sen, gott! :) Skulle posta två stipendiumansökningar inne på Prix. Moa kom att vi kanske skullle skriva adress och sånt på kuveret. Sen kom hon på att vi inte lämnat några som helst kontakt uppgifter inne i brevet, HAHA! Tabbe! Tänk om vi hade skickat dem ;D
Skjutsade Ylva Li till Edsken och sen åkte vi hem till mig och tittade på 90210 och The Hills :)

Nu har jag ont i huvudet, känner mig trött och har ont i handleden till och från :( Men är i alla fall lite friskare! Gick på en liten promenad idag, tog en omväg till bruket och handlade lite. Lagat "kycklingsoppa" idag också, blev helt okej. Inte precis som originalet då men inte illa :D
(Kokade upp vatten med en söndersmulad hönsbuljong och sen la jag i fullkornsspagetti så länge dem skulle koka. Hade i lite salt också men vet inte om det gjorde någon skillnad, nu vet du Maria! ;D)

1 kommentar:

Maria sa...

Tusen tack! Nu vet jag vad jag ska laga nästa gång jag får slut på idéer till middagen. :D