måndag 25 maj 2009

Like A Waterfall

Helgen blev rätt tråkig och händelselös. Pappa ringde till mig på fredagen och frågade om jag ville komma dit, så det blev det. Han, Per och Marika och hämtade mig någon timme senare. Var hemma hos Per och Marika ett tag, det var länge sen roligt var det i alla fall för dem är roliga dem. Sen tittade jag och pappa på hela säsong 4 av Viva La Bam, fast den hade bara 8 avsnitt. Roligt! Sen blev det film, Run Fatboy Run. Nästa dag var det att välja på trav eller Formel 1, det blev det sista. Tills vi gick ut, tvingade med oss katten som har blivit lite feg efter att han flyttade. Sen tänkte vi gå ner till Hofors men träffade på Matilda just då som skulle ner så fick skjuts av henne. Var roligt att träffa henne, det var också väldigt länge sen. Hon hade både körtkort och just fyllt år. Har sett en fin bild på henne i rondellen, haha. Hemma blev det tvättning och handling. Pantade också men en Mer flaska funkade inte. När jag betalade fattades det 10 kr i pengar så fick betala tio kr med kortet haha. Men räkade mina enkronor och femtioöringar när jag kom hem och fick det till 10 kr, så hade den flaskan funkat hade jag precis haft pengar i pengar =D
Söndagen blev en innesittar dag med en massa Buffy och Veronica Mars.

Idag när jag duschade släcktes lampan i badrummet helt plötsligt. Tänkte att det var nå fel på lysröret igen, hände för några månader sen. Men sen upptäckte jag att ingen el funkade. Ringde felanmälan och dem frågade om jag bodde på Göklund som jag gör och dem hade haft sönder nåt rör där. Blev en promenad, rundan tills hammardammen där matade jag galna ankor som klev på min fot. Det är roligt att mata ankor men dem är allt lite lässkiga! Fortsatte sen hem till mamma och lämnade tillbaka Lbs tv kort som jag haft länge nu, kommer sakna det! ;) Trevligt att umgås lite med mamma och Lb och höra hur han har haft det på sin praktik i Finland. Käkade mat där också, korv, hamburgare och pommes, gott! Men man får inte doppa salladen i beasåsen :P

Sen gick jag och mötte Moa som kom med bussen. Vi gick på en promenix runt hammardammen. Riktigt skönt i det fina vädret! Pratade massa om skolan, sen hemma hos mig läste vi lite om boende där borta som vi fått information om idag. Blev också början av förra veckans 90210 avsnitt och sen följde jag med henne till bussen, hemma igen fastnade jag här.. Har pratat med Maria och Lb på msn och grejat. Men ska nog slita mig snart och se på Lost, blev nyfiken nu! :]

Inga kommentarer: