fredag 10 april 2009

Törsdäj

Igår skulle jag göra tre saker när jag gick ut, jag lyckades med två. Men jag känner mig ändå rätt modig. Jag skulle ju faktiskt ha gjort den tredje om det var hon som jobbade. Men lite roligt på nåt vis att hon var nån meter ifrån mig när jag stod i kön för att ta ut pengar. Skickade in det där så jag får pengar, men tänkte inte på att man fick med kuvert så skickade det i ett stort..

Sen blev det en hel del städning här hemma, blev helt okej. Synd bara att dammsugaren slutade funka, fast det var nog bara påsen som var full kom jag på. Synd bara att jag inte kommer ihåg vart jag har nya påsar om jag ens har nya påsar. Ja, det är synd. Så fick sopa gruset och tvättmedlet istället men det gick bra. Men Richard tyckte att det var tomt så jag måste ha lyckas lite, särskilt med att göra sängen till en soffa. Blev lite tråkigt att vänta så skulle spela lite tvspel tänkte jag men det var ju inget som funkade så blev att spela något gammalt NHL, jag vann båda matcherna!

Sen kom Maria, Emma och Richard och det blev Singstar istället. Jag fick oss att göra den där tävlingen, synd bara att det är ett tyskt version av spelet. Var inte så roligt att sjunga på tyska. Eller roligt var det allt, men det gjorde det hela lite svårare. Jag och Emma skulle ju självklart ha vunnit om det inte var för att vi fick sjunga först den där gången så Maria och Richard kunde höra hur den tyska låten gick. Sen bytte Richard spel till Tecken som vi skulle spela. Men min dosa var glapp så gick inte så bra för mig tills Emma hjälpte mig och höll in sladden och sprakade på en knapp och jag gjorde dem andra sakerna. Då ni, då hade han ingen chans! ;D Blev lite GH sen också, om ni nu mot förmodan undrar vem som föreslog av vi skulle spela det så kan jag berätta att det var M.Sandelin från härliga Hofors, haha. Grannarna ovanför var lite roliga också, lät värsta mycket och kastade ner saker från fönstret som jag såg när dem kom ner flygande, haha. Hörde nån som pratade därifrån så svarade och efter en stund kom alla på typ samtidigt "Det är ju Adam", haha det var så roligt. Lite senare plingade det på dörren och när vi tittade uta var det nån som knöt skorna men Emma såg att det var Adam. Dem skulle gå till Folkan då så följde med då. Men den som dem var hos hade dem tappat bort. Så vi gick till Folkan Adam, Ulla Carins söner och nån som heter Daniel som tyckte Richard hade en fin hat och vi andra hade fint hår. Jag hade ju i alla fall inte fult hår. Fast sen gick storebror Ulla Carin till något hus, och Daniel och Ulla Carin lillebror sjöng låtar jag och Emma inte hört så det blev Abba istället och sen på folkan spelade dem värsta Abba medleyt. Så vi var före i tiden. Dem sa också ett bandnman till oss och undrade om det var nå bra men Emma var tveksam och sa att Bengans Orkester var ett snygg namn. Jag och Richard stannade och tittade på tv, det var en NHL match men den var rätt långt ifrån så var svårt att se vilka det var som spelade. Men Richard kunde se till slut, det var fina lag dem där nya lagen hade.

Det var mycket folk på folkan, lång kö för dem som inte hade biljetter men det hade vi så var lite vip känsla där. Men det var inget dansband tyvärr, bara två helt vanliga dansgolv. Träffade på Elin, Petra L och Elin W och den jag inte kände men ändå har ett minne med. Fick höra lite grattis, hade ju klart Färjestad halsduk på mig :D Fast hörde att Elin hade sett en match och att alla hade hållt på Färjestad så då höll hon på HV, ojoj. Och så träffade jag Petra och tillslut Anna också. Och Lunka fast han sa usch när jag ropade SMGuld :P Och Elna, Emelie och Petra Larsson. Roligt att typ träffa alla man känner när man vunnit SMguld =] Blev en massa dansande också, skööj! Galen bugg med Richard, jag är inte med alla snurrarna där. Träffade Malin också, och fick höra lite. Mycket längesen jag pratade med henne typ fem år sen.. Sen när vi väntade på Maria och Richard som väntade på jackorna ringde Malin till Emmas telefon och frågade efter mig. Vi har ingen aning hur hon fick Emmas nummer, var lite spännande. Hon sa att jag skulle komma förbi eller nåt och att hon skulle ringa senare för jag var fortfarande inne, vet inte om hon gjorde det.. Hon skulle ta mitt nummer när vi träffades på kvällen men bara det att jag inte kan det. Fick skjuts hem sen av Bosse som jag tror var riktigt glad över Färjestads vinst ;]

Inga kommentarer: