söndag 5 april 2009

England dag 1

Anna och Emelie som skulle skjutsa oss till flygplatsen i Västerås kom och hämtade mig nån gång efter och sen blev dte att åka med lite stop först. Haha.
"On our way" - Anna
"Norway?" - Jag lät som hon sa så :D
Var en liten flygplats, känns som jag har varit där förrut. Emelie hittade jättebra dit fast det var konstiga vägar genom skogar. Roligt litet samhälle vi körde förbi, där är krogen ;p Var roligt i väntan på flygplanet. Vi läste på en tv att det skulle gå två plan till London därifrån ett tidigare än vårat så vi trodde att båda var sena.. Tur att vi ställde oss i kön till det första planet, för det var ju självklart vårat plan. Ofta det går två plan från den där lilla flygplatsen så nära.. Men dem sa ett annat nummer också men jag tyckte vi chansade och ställde oss i kön ändå och lite senare hörde vi vårat nummer också..Anna tittar ut, hon skulle få lite pengar av mig ifall hon tittade ut hela tiden. Men jag tvivlar starkt på att hon gjorde det.. Lite hög dem pratade då ibland och så sa dem ändå inget. Inte lite rädd jag blev ibland då :PEngland! Roligt när jag och Anna pratade engelska med varandra på planet för att träna. Riktigt duktiga var vi ;) "He allmost sleeping on his friends axe" - Jag
Anna tar sina första steg i England. Vår bådas första resa till Egland :)
På flygplatsen letade vi på våra väskor och sen hittade vi Petra som väntade på oss. Riktigt roligt att träffa henne igen, var några månader sen sist Au Pair som hon är. Hon hade lånat sin Au Pair familjs bil som vi tog oss med till staden Sevenoaks där Petra bor som ligger ungefär 30 minter utanför London. Häftigt att åka bil i London på fel sida och allt. Inget man gör varje dag. Tog en timme ungefär att åka. I Sevenoaks åkte vi till Petras hus, gullig stad med en massa hus och träd. Sen blev det att åka till affären och handla. Men först lite kort framför garaget som var coolt. Värsta nerförs backen till huset och lära man svänga värsta brett för att komma in i garaget.
Blev lite tankning och jag fick betala i en Engelsk kassa för första gången, cooly! Sen blev det handling på Sainsbury`s.
Jag blev lite mobbad för att jag tog såmycket kort. Och både jag och Petra tyckte dem hör blomfröna såg ut som vykort som Anna letade efter. Så Petra skojade och undrade om jag inte skulle ta ett kort på det som såg ut som vykort. Det fick det bli :P Sen blev det hem att laga mat, tacospaj. Helt okej. Salladen var dock godast, och vem hade inte gjort den om inte jag då :P
Anna, haha :D
Maten, förutom tacos pajen då. Visst ser salladen och såsen god ut? ;]
Lite blomkonst hanns också med, men Anna i bakgrunden. Hade en mysig kväll och pratade en massa minnen och käkade hur länge sen. Lite roligt att vi glömde Linus när vi hade prata om mycket innan.. Det har blivit en hel del bilder som ni kanske ser. Och mer blir det, ska försöka byta bilder med Anna och Petra snabbt. Rolig första dag i alla fall och det gick bra att resa dit. Vi kan allt ändå Anna (Y) :D

Inga kommentarer: