tisdag 28 april 2009

The Hero Dies In This One

Fick sms av mamma idag vid 10 att pengarna fortfarande inte kommit. Hade för mig att Arbetsförmedlingen var öppen idag så tänkte att jag skulle gå dit före jag trodde dem hade lunchstängt vid 12. Så hade ställt klockan på 11, men gick upp ett tag efter jag fått mammas sms. Tittade på dem där papprena jag fick förrut men sen blev det inge mer utan gick och la mig igen. Tänkte vila lite tills klockan ringde men så klart blev det mera. Men vid ett gick jag upp och gick en liten omväg till AF. Det var den där roliga gubben som jobbade idag med, dem kunde inte göra något utan fick nummret till Försäkringskassan. Ungefär som jag trodde skulle hända, gick en omväg hem och ringde medan. Roligt att ringa sånna där samtal när man måste slå in en massa nummer hela tiden och välja olika saker haha.. Kom i alla fall fram jättefort och dem sa fort att pengarna skulle komma imorgon. Så det var bra. Nu är det bara att dem här pengarna ska räcka som mat pengar (och kanske lite räkningpengar) i en och en halv månad. Får väll se hur det blir. Stannade på lilla Sparköp och köpte toapapper och juice, roligt toapapper. 5 förpackningar för 25 kr! Det var fyra rullar i varje och en förpackning kostade 9 kr. Så tjänade 20 kr! Wooo! :D Fixade diskvatten när jag kom hem så snart ska jag gå till köket och diska och fixa Chili Con Carne!

Inga kommentarer: