torsdag 3 juli 2008

Sitter i min nya soffa

Det har hänt ett mirakel. Mitt internet är snabbt nu! Så här fort trodde jag inte att det skulle gå och jag trodde inte att det skulle funka av sig själv helt plötsligt.. Och trodde inte att det skulle funka genom vägen heller. Ett mirakel! :]

Idag gjorde jag sista förmiddagen, så skönt! Sovmorgon imån då gött <3 Rullbanan bröt idag för första gången för mig, så blev att ringa el som fixade det. Johan tyckte att det var nåt som lät från den rullbanan också men jag hörde ingen men tror Johan hade rätt för dem höll på att fixa nåt där sen. När jag ringde til Truck-Tommy idag sa han nåt sånt här "Är du förkyld Hanna.. Jag hörde det igår, men låter som det blivit bättre idag" (= Roligast idag var i fikarummet slutet av skiftet när jag, Johan, Malin och Linda satt och väntade på att få gå hem. Då kommer Stian in som jobbar i laget efter. Får reda på att dem håller på med nåt där han är ställare och ja jag vet inte riktgt. Våran ställare Lingon hade inte gjort så mycket med tror jag, eaf så blev Stian superarg, haha så roligt ;D

Igår när jag kom ut från omklädningrummet kom nån ut från dörren bredvis precis efter. Blir så här fult då, man kan ju inte vända sig om och titta vem det är.. Kanske är nån man inte känner. Men sen är det nån som säger buu eller nåt och så är det självklart Arvid ;)Lite senare under skiftet i fikarummet säger Arvid till mig:
"Ska du byta lag nu, följa med Prestberg till Leksand"
Och ännu senare säger han till mig när jag läser i en tidning där det på samma sida är massa nyfödda barn:
"Är du med?"
"Jaa, där" och så pekar jag på en unge :P

Efter jobbet igår gick jag hem till mamma en stund. Frågade om hon kunde beställa en nätverks grej till Wii, men hon skulle kanske också beställa nånting så hon skulle beställa senare. Idag fick jag sms att hon glömt bort vad det var jag skulle beställa ;P Så ska dit imån innan jobbet och fixa de. Carro ringde när jag var där, skulle flytta sofforna. Åkte hem och sov tills Johnny ringde. Lite senare kom han och hämtade mig. Grillade och provade deras nya soffa, riktigt snygg och skön. Sen fick jag lägga Lova och Nino medan Carro och Johnny körde sofforna. Nino pratade som vanligt ett tag och Lova lite med. Hon och Nino skulle komma hem till mig nån dag. Och när vi åt frukost skulle hon ha kaviar på mackan. Jag var inte säker på om jag hade det hemma så sa att jag kanske måste köpa det då och då frågade hon om hon fick följa med till affären, så söt. Sen somnade dem. Jag gick ner och tittade på dålig tv..
"Är det bra?" Johnny lite ironiskt när han såg vad jag tittade på som var nåt skit på MTV om kändisar olika kroppsdelar..
"Nej"
Han föreslog att jag skulle se 1408 och det gjorde jag. Eller såg lite mer än en timme, riktigt bra film! Sen vaknade Nino och ville inte somna om. "Det låter illa" -Lova om Nino hoho ;D Men får se klart den nån annan gång jag är där, för den var på Blue Ray så kunde inte låna den heller.. Per ringde, frågade om jag ville ha choklad och så kom han och gav mig en Marabou, haha tack =) Blev riktigt snyggt hemma nu med de nya sofforna och bordet (: Nooooooaaace! Tack så jättejättemycket för hjälpen Johnny och Carro <3

Idag efter jobbet och en stunds sömn kom Mo hit. Vi tittade tv och körde Wii. Rolig dag. Sen följde jag med henne till bussen när hon skulle åka hem, blev lite springning på slutet men hon hann. Imån kanske det blir gammal hederlig trubadur i Edsken, det är sommar det. Särskilt sommar 2007 ;D Gick hem och tittade på Ghost Whispers. Hann inte se klart Robin Hood säsong 1, tror jag har tre avsnitt kvar..

Inga kommentarer: