lördag 19 juli 2008

Helg

Skönt med helg nu måste jag säga. Även om det är kul på stopveckorna så är det väldigt jobbigt. Och det blir inte mycket sömn.

Andra dagen fortsatte vi med skottningen (slagga skott =P). Jag, Erika, Malin A och Malin K hade ett litet hål med mycket damm.. Det första Malin A sa när hon började i hålet var "Nu är jag svettig". Haha :D La mig också under rullbanan i Par 1 då,lika fint som vanligt. Tills det blev lite lässkigt och kändes som det skulle komma krockodiler..^^ Under veckan har vi också putsat lite maskiner, räcken och vagnen mellan Par 2 och femhundra. När vi höll på med den kom Tommy (min gamla högstadiumlärare) och undrade om vi skulle putsa den där för hand, vilket vi skulle och sa sen att det skulle ta dem från Gr 20 minuter.. För oss tog det kanske 1.5 timmar och vi var några stycken som höll på med den.. Nån eftermiddag fick vi vare ute och plocka skräp och städa lite kring där dem sorterar grejer. Malin och Malin kom långt, släpade en stor plast sak till några bänkar och satte sig sen där, haha.. När jag kom dit sa jag "vad långt ni kom" =P

Igår fick vi uppdrag av Henrik att sopa.. Tråkigt.. Sen skulle vi fylla i en klocka men hann inte så långt för Henrik kom och sa att vi skulle städa på Data.. Inte lite dammigt det var där då. Och alla sladdar och massa skit låg på golvet som dem ska sätta fast på väggen igen sen.. Henrik kom upp och tyckte också det var dammigt och sa att vi bara skulle städa i de andra rummet nu. Det var lite lättare att städa eaf.. Hade en lucnhrast på nästan två timmar igår också.. Haha.. Men vi satt ju och vänta på en som skulle komma med saker till oss.. Hade riktigt roligt på lunhrasten eaf. Satt och pratade med Ante, Anders B & Ulrika. Pratade samma Sp och fick höra roliga lumpen historier av Anders B. Haha, var några som inte hade känt igen Prinsessan Madelene när dem vaktade nå ställe hon ville komma in i :P När klockan var 14.15 orkade vi inge mer så gick ner från data. En sa att det var 45 minuter kvar och Henrikl ba "Men så länge ska vi inte jobba" :) Vi måste ha den snällaste gruppledaren. Dem andras verkar rätt sura, särskilt Antes.. Haha, lovade att göra en sak åt Ante. Klart jag ska göra det, hoho^^ Kan inte berätta vad nu, men det kommer ;D

Ovako stopveckor är inte så bra för mig på ett vis, hahaha =P

Haha, Henrik var så rolig när han berättade att han skulle på Iron Maiden näsya vecka.. Och Elin S är så rolig, "Man blir äldre för varje sekund som går så man måste ta vara på det"

Inga kommentarer: