söndag 6 juli 2008

Peace & Love

Det är inte dagen efter men dagen efter veckan efter.. ;D

Maria kom och hämtade mig här, innan hade pappa och faemor varit här en stund. Fick 100 kr av farmor att köpa godis eller nåt på P&L :P Tack! På vägen in lyssnade vi på Sex Pistols (självklart förrut när jag skrev att jag skulle komma ihåg att ta med skivan til jobbet glömde jag ju den, men lyssnade på den några andra dagar på jobbet istället..) Parkerade bilen utanför Marias moster Charlotte och hennes familjs hus. Träffade Charlotte, Åke och antingen David eller Gabriel.. Som förklarade hur vi skulle gå. Hittade stället och fick våra fina armband. Sen lokaliserade vi oss lite, hittade stora scenen det viktigaste.. Såg ut som förr om åren :) Mötte Sophie och hennes vän Robin. Sen gick vi vidare och tittade på Kristian Antilla som var riktigt bra!

Soundcheacka gjorde han själv också. Att dem fattar vad dem håller på med.. Kristians finfina jacka gick tyvärr sönder under hans stagedive :] Mitt första stagedive! Heja Antilla <3 "Vi spelade inte en ballad för att det hör till utan för att vi skulle få vila lite" - Kristian, haha :]
Sen gick vi tillbaka till Marias moster, dem hade bjudit oss på mat. Spelade lite tvspel med David först. Nå Star Wars spel.. Jag förlorade tyvärr mot David men han sa att jag var bättre än Robin som är duktig på spel, wooo! =] Jättegod mat var det. Massa goda såser, och potatisarna och köttet. Supergott! Godaste jag ätit på länge! Trevligt och roligt middagssälskap också. Maria har så rolig släkt <3>

"Som blabla (kommer inte ihåg namnet) har skrivit en låt om, highway to hell" - Åke om en konstig väg till Edskevall ;P
Sen gick vi tillbaka till P&L och tittade på The Hellacopters. Tror jag såg en från bandet Royal Riot på väg in till P&L :)

Dem var riktigt bra dem med.. Men saknade Everythings On Tv dock.. Synd att dem ska sluta.. Fick kanske se en av deras sista spelningar.. Var en tjej som frågade mig om de spelar I´m In The Band redan och det hade dem gjort då. Bra låt!
Sen började väntan.. På samma scen, ett tag efter skulle Sex Pistols spela. Så när Hellacopters var klara gick vi fram. Längst fram var redan upptaget, men vi slog oss ner precis bredvid. Satt bredvid en tjej som tejpade sig överallt, haha :] Hon sa flera gånger till oss att hon aldrig kommer få av det.. :P Undrar om fick det.. Kom en rolig kiltkille sen också. Han såg jag mycket av även om Maria är lite seg ;P Han hade varit på Tåström men dem hade knuffats och han gillade inte det.. haha sött(: Sen ställde vi oss upp. Tog kort på oss och Kiltkillen ville med vara med =) Tjejen framför oss tyckte det var mycket folk och sa:
"Sex Pistols är inställt.. Åh, det blir Green Day istället, nej då kommer dem stanna. Det blir ABBA istället!"
Och kiltkillen svarade:
"Då blir det God Save The Dancing Queen"
HAHA, så klockrent! Årets citat!
Sen kom det jag väntat på. SEX PISTOLS <3 href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgrW6Bmqvw0eytxN5qr-mEZGWI9jNs5iRevVqSSlnr_hxmZP81WNlEshmMR6JpX8A_mtYUcIZT_-WfTvhder0_1w11DMlBA07cdDVpOt-Lf2txHXxWmMIyIcZsnb1seP41E_Qu2krG6Rr7_/s1600-h/IMG_8582.JPG"> Johnny Rotten är så roligt <3

Så snygg outfit han hade då! "Do you wanna see my buttom?" - Johnny Rotten
"This proves that I`m singing righ from my asshole" - Johnny Rotten
<3<3<3<3<3 href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhoSoMvMw9bwpe5YCOu_K6Q_ulrtUlS3DjBR66Yontx5z05cr9bFd7z_VoqS7e8u3mM57FnZk3WxuEHBZoHOaETcrNfjxQEbKbaYYbDwLsa5zVjtTBYFNxveyAJjsCWBlbA7ngqv9zE4Dnq/s1600-h/IMG_8605.JPG">
Dem var med bra! Såg den kanske medlemmen av Royal Riot igen. Sa Royal Riot och då började dem prata med varandra.. Så kanske.. Två tjejer kommer fram och en säger:
"Ursäkta, kommer ni från Hofors?" Hoho ;P
Köpte på Sex Pistols t-shirtar, jättefina. En deras turne på baksidan och P&L var med :] Och han som sålde dem var jättetrevlig! :) Sen åt vi tacosgrej också, gott. Det är P&L maten det och så ska man sitta på den där kullen. I kön sa en äldre herre som stod framför mig att jag hade en snygg t-shirt. Den var ovanlig eller nåt för den var brun. Frågade om jag köpt den här, den var inte gratis va.. Sa att jag köpt den i stockholm. Då frågade han 96. Fast det var det inte^^ Men dem hade spelat där då. Och så pratade han lite men jag hade lite svårt att höra vad han sa.. Han gilla min t-shirt eaf :] Sen var det nåt band som det var värsta filminspelningen på. Spelade Hallelujah (= Sen såg vi slutet av Loop Troop Rockers. Inte min kopp te riktigt..
"Gillade ni det här som just spelades" - Lappkille om Loop Troops Rockers
"Njaaee"
Lappkille svarade utan att lyssna på vårat svar:
"Då kommer ni gilla det här" och ger oss en lapp och fortsätter:
"Kommer ni från Borlänge?"
"Näe""Då orkar ni inte komma på den här skiten" - Lappkile
En kort stund senare kommer han tillbaka:
"Här kan ni få en lapp"
"Men vi har redan fått en lapp" - Maria
"Jaa, jag veet" - Lappkille
HAHA ;D

Inga kommentarer: