måndag 18 januari 2010

California!

Så är man här igen. Resan gick bra, lång är den men jag sover för det mesta. Mellanlanda en gång i New York. Tittade på lite Top Model där i väntan, på min dator (åh vad jag saknat den!). Och så kom det fram två killar och en av dem sa "Hofors Hockey!?", jag hade min Hofors HC tröja på mig men lite förvånande vi blev! Och så pratade han vidare lite med oss, undrade om vi skulle hit och spela.. Vi blev så chokade att vi glömde f¨råga något tillbaka, som hur dem kan veta vad Hofors hockey är! :P käkade också lite Amerikansk tacos mat igen på flygplatsen i NY.Märkte inte att vi lyfte därifrån för somnade med en gång. Tittade på två bra filmer, Ghost och Rebel Without A Cause (James Dean!!!!!). Carro och Evelina åkte med samma buss som oss från LAX så vi kom till Santa Barbara samtidigt. Mycket bra så kunde vi dela taxi hem!

Tillbaka i Haley House väntade Linnea på oss. Hon hade städat så det var jättefint. Och så hade hon bakat bröd som vi fikade på. Och lagt en välkommen hem lapp med godis på våra sängar, gullig hon! :)
Blomma i en vanilj cola burk stod i vårt rum också, haha. Från det här:


Inte värdens bästa väder, men nu har det slutat regna! Jag och M träffade förresten ännu en gammal favoritSPlärare när vi var med Carro och Lova och handlade, Ullacarin! Trevligt att träffa henne :)

Nu äter jag gröt med banan, lite senare blir det att handla på Ralphs och sen till The Habbit och äta med Sandra :)

1 kommentar:

mor sa...

Hej min Hanna är så glad att resan gick smärtfritt MEN det blev alldeles för tomt efter dig. kraaaaaaaaaaaam