torsdag 19 juni 2008

Stockholm

Igår åkte jag och Maria med SGS (som betyder Sandviken Gävle Stockholm, det har jag aldrig fattat innan ;D) till Stockholm. Det var roligt! Gick upp alldeless för tidigt (sex) men sov mestadelen av resen dit. Så mysigt att sova på bussar med bra (Crash Romeo, tack Marias pappa som gav skivan till Maria och tack Maria som gav den till mig) musik! :) På tal om musik, har lyssnat igenom Scarlett Johansson skiva Anywhere I Lay My Head, låter annorlunda men bra! Jag gillart! Väll framme i Stockholm gick vi först till ett OnOff och köpte varsin Babyliss platttång. Min gamla är lite ja.. gammal. Sen letade vi efter Wii där men hittade inget.. Hittade istället att man kunde spela GuitarHero. Körde Poisons Talk Dirty To Me (vad annars?) på medium och kom tvåa på poänglistan, skrev HannaHofors ;)Gick vidare och letade Wii. Kom till Teknik Magasinet där jag köpte två minneskort, ett till kameran på 2GB och ett till mobilen på 8GB. I deras katalog stod det att minneskortet till mobilen skulle kosta 800 nåt men dem hade gått ner pris sen dess så fick båda för ungefär 600 kr Nooooaaaace! Undertiden vi var där inne och jag funderade så ringde min telefon, det var Jimmy Östlund. Pratade lite hockey, han undrade om jag skulle spela nästa säsong, men det vet jag inte än på grund av högskola.. Först hade han ringt hem till min mamma, hur fick det nummret det har ju inte ens jag haha fast säg inget till min mamma ;) Jag ska snart skriva in det i mobilen.. Trodde då han skulle ta över tränarrollen efter Anders, men så var det ju inte. Tänkte att han kanske skulle vara andra tränare eller nåt men så var det inte heller fick jag reda på av Micke, han skulle träna ett annat lag. Micke visste inte ens om att han ringt till mig.. Underligt men spännande det här ;] Såg Leif Pagrotsky, gick vidare till SF bokhandeln. Innan köpte jag en Sex Pistols tröja så nu är outfiten till P&L halvredo ;)Skulle inte köpa nå Buffy böcker på SF men det blev bara en, The Unauthorized Guide To Buffy The Vampire Slayer och så köpte jag tre Serenety serietidningar, så jag kan läsa när jag sett serien :)Var två stycken som höll på att spela in radioprogram där, coolt! När jag skulle betala trodde hon i kassan först att jag köpt tre likadana tidningar ;)

Efter ett tag kom Mo till Stockholm från Luleå så vi gick och mötte henne. Gick till det där stället där det finns massor att äta och åt. Finns så mycket att välja där att det jämt blir kebab ;P Mo gjorde mig halvkriminel genom att dricka dricka och sen fylla på igen medan jag väntade på maten, hoho ;]

Skickade sms efter tips på bra ställen för Wii köp till Fredrik, som tipsade om Webbhallen. Vi visste inte vart det låg inte hann heller så frågade en visste inte ens vad det var.. Frågade en tjej i en affär. "Är det där man kan köa för tvspel?" som om det vore tråkigt.. Vi var inte säkra men trodde det. hon fortsatte: "I så fall vet jag, för det har jag gjort!" och lät jätteglad :D Fint hon visade närman skulle gå, haha, hon gick =) Vi hittade dit och jag köpte Wii! Fast dem hade inte wii Fit :/ Cool affär!Sen letade vi efter en affär som hade Wii Fit men ingen hade det. På den sista affären vi var på sa dem att det var rätt slut överallt. Även där råkade jag fråga om dem hade "Mario Fit", lite pinsamt. Precis innan frågade jag Maria vad det hette och sa att jag inte skulle säga Mario Fit som jag tyckte för stunden att det hette och så gjorde jag det ändå.. Precis som på Time förrut, haha ;P

Gick lite på andra affärer sen, köpte hårspray och svarta leggins på HM. Sen var vi på nån annan affär och såg Andra Avenyn-Jossan prova platttångar, coolt! Sen kom Mos kusin, hon var inte lika imponerad över Josan som jag ;) Roligtatt träffa henne, aldrig gjort det förrut. Hämtade våra saker vi låst in med Mos resväska och sa hejdå. Sen gick jag och Maria till bussen och väntade.

Rolig busschafför, den roligaste jag någonsin haft haha :)Han pratade jättemycket om hur stolen funkade och att han skulle köralite fortfare. Sen när vi nära slutet av resan började han prata igen och sa en gång trevlig midsommar vilket jag svarade detsamma på och fick ett tack tillbaka på :D

Väll hemma i Hofors gick vi hem till mig och lämnade sakerna sen till Statoil sommålat omoch köpte lite ätbara saker. Tillbaka hemma ossmig såg vi Sverige åka ur EM mot Rysslandgenom att förlora med 2-0.. Hoho ;D Sen kopplade jag in Wii, tog ett tag.. Särskilt med minnes kortet haha pinsamt.. Tillslut fick vi spela! så roligt <3'
Nu måste jag bara skaffa mig lite flera spel och en nätverksadapter så jag kan spela mot Fredrik (:

Inga kommentarer: