söndag 6 januari 2008

Split division

Hallå Hallå!

Söndag idag. Skulle ha vart städa+vila dagen, men det blev det inte. Istället blev det att gå upp 11.30 gör iordning sig, se nästan hela den tredje perioden av småkronornas final match mot Canada och gå ner till ishallen för att stå i cafeterian under juniormatchen. Var inte helt lätt att undvika att höra hur det gick i förlägningen, men jag klarade mig nästan. Var rätt roligt att stå i cafeterian. Agge, Sandra, Elin och Camilla en stund var också där. Jag blev inte hälsad till heller, haha ;) När jag kom hem tittade jag på resten av finalen och Sverige vann inte. Men det var härligt att de lyckades vända 2-0 till 2-2 :D Och nu är min årsgång förbi. Det här var 88:ornas år, nästa är vi för gamla..

Igår var jag hemma oss Anna i hennes och hennes pojkvän Johans nya place i Sandviken. Superfint var det :] Älskar köket! Såg inte ens att det var ett kök när det var mörkt, så coolt var det. Alla kökssaker var i svart, SNYGGT! Jag&Elin åkte buss dit, längesen jag åkte buss. Vi kom rätt eaf. Spelade en massa GuitarHero under kvällen, SUPERROLIGT!! Jag förstår Anette nu :) Fast alla andra spelade med ett finger på varje knapp men det gick inte för mig, kunde bara spela med ett finger. Gick inte så bra för mig i början men till slut klarade jag en hel låt! :] Måste köpa GuitarHero!! Dem planerade på att gå ut i Sandviken någon helg framöver. "Jag kommer bara jag får spela GuitarHero. Jag kan vara hemma och vakta fisken" :D Rolig kväll var det eaf och nu har jag en kompis i Sandviken, det har jag aldrig haft förut :) Blev en liten promenad för mig, Petra & Elin genom Sandviken på väg till Resecentrum för bussresan hem, inte ofta man tar promenader där. När jag kom hem tittade jag på de två första perioderna av finalen som jag spelat in men var så trött så orkade inte se den "sista". Sov jättebra. Somnade fort och tror inte jag vaknande en enda gång :)

Gårdagen var också då jag hade min planerande comeback, men den blev inte långvarig. Inte alls. Tråkigt men doktorn vet antagligen bäst. Men imån är det bara en vecka kvar sen har det gått en månad! Eaf så var det den årliga Hofors cupen känd som Sparköps Trofeén :P Första matchen spelade vi oavgjort mot Helsingegårdarna. Ledde med 2-0, vi skulle ha hållt det! Andra matchen vann vi med 10-1 mot Nora. Under den matchen började min karriär som dörröppnare. Nästa steg i karriärsstegen är svetttorkare, då är målet uppfyllt, haha ;P Det var roligt att vara dörröppnare, jag kände mig lite mera delaktig då. Tredje och sista matchen spelade vi mot Brynäs som hade tagit med sig ett lag med bra spelare och som inte bara var från Brynäs. Den matchen var lite som en final. Laget som vann blev cupens segrare. Men vi förlorade tyvärr, och hamnade på tredje plats. Elna, som jag sa, gjorde mest poäng av alla :)

I fredags var jag äntligen oss en sjukgymnast. Han tyckte att jag gick skitbra eller jättebra för man får inte svära ;P Och så fick lite träningsövningar jag kan göra. Ska dit på fredag igen. Började också arbeta i cafeterian igen i fredags. Lite långtråkigt så där men rätt roligt ändå. Var där i sjutimmar, tur att det finns tv ;P Även om man inte ser och hör så bra. Sverige spelade sin semifinal, roligt när massa A-lags spelare som hade hemmamatch på kvällen var inne i cafeterian och tittade, deras uppvärmning ;P På kvällen var Affe&Moe hemma oss mig. Pratade massa om att tågluffa i Europa igen och jag blev sugen att se på Eurotrip och det blev det :]

Nu ska jag se lite Gilmore Girls och äta försenat lördagsgodis :]

Inga kommentarer: