lördag 26 januari 2008

Death Proof

Filmen blev Death Proof :) Första gången jag ser den och måste säga att den var riktigt bra. Så där underbart konstigt som det ska vara! Gillar Quentins work mer och mer. Hans filmer är genialiska, underhållande och alldeles alldeles underbara :]
En sak jag undrar är hur det gick för tjejen de lämnade kvar.. Lite roligt att tjejerna som provade bilen blev helt mordiska och skulle hämnas och jagade honom med ett rör och sen slog ner honom. Två tag tyckte jag faktiskt synd om Kurt, först när hon från Nya Zeeland jagade honom med röret och sen när han satt i sin bil och skrek. Men han förtjänade sitt öde så att säga för vad han gjorde mot dem andra tjejerna som jag måste säga att man snabbt började gilla och sen lika snabbt glömde bort när storyn sen började handla om de andra tjejerna.
Älskar bildgrejen, från att vara biokvalitet till svartvitt och dvdkvalitet, jag märkte knappt övergångarna och man fastnade fort vid den nya bilden som om det inte varit något annat i filmen.
Såg extra material efter jag sett filmen hur dem gjorde bilscenerna. Quentin är så rolig och jag skulle vilja säga karismatisk men jag vet inte vad det ordet betyder.. Näe, jag har härmed en tredje favorit regissör, Quentin Tarantino!! Dem andra två är Tim Burton och Ulf Malmros. Välkommen hit, Quentin!! ;D

Inga kommentarer: