lördag 26 januari 2008

Förra lördagen

Förra lördagen ungefär vid den här tidpunkten bestämde sig jag, Affe & Moe att åka in till Gävle. Hade ett långt och trevligt samtal alla tre över telefonen först innan jag & Affe lyckades övertala Moe att följa med. Gjorde allt vi behövde göra snabbt, hann med allt fick till och med vänta på Affe ett tag innan hon kom. Hämtade upp Moe och till Gävle vi kom. Där var vi. Tre småorts damer i den stora stora staden. Och ändå har vi varit i New York ;) Vad skulle vi nu göra tänkte vi och började gå. Det var kallt, riktigt kallt för dum som jag ibland kan vara tog jag ingen jacka för jag orkade inte släpa på den. Blev en del McDonalds stop för toa besök som inte blev av men som tillslut ändå blev av utan att min femma användes. Och en massa promenader genom Gävle på samma ställen fast jag knapp kände igen dem. Jag körde lite visslingslekar och blev för första gången i mitt liv inspirerad av en staty. En gubbe pratade med oss utanför en smyckesaffär men jag kommer inte ihåg vad han sa. Vi gick lite till, och kanske lite mer. Och där var dem. Affe svimmade och Moe somnade. Några Brynässpelare. Kommer inte ihåg vilka, men jag tror en av dem var Micke Lind och hans slingor. Följde lite halvt stalkisgt efter dem ett tag men dem gick in på det tråkiga stället. Vi gick tilbaka till McDonalds och Moe köpte pommes. Vi blev kvar där ett tag och samlade på oss mod som tillslut fick oss att resa sig upp och gå in på ett ställe som såg roligt ut som om vi uppfattade namnet rätt var döpt till Goja. Där inne såg vi ännu fler Brynässpelare eller rättare sagt Affe såg dem och berättade sedan det för oss därefter vi också såg dem. Bland annat var Ove Molin och hans fru där, nån gammal spelare vid namn Sebastian och några finska spelare vars namn jag inte kommer ihåg förutom Hetanen, vilket med stor sannolikhet inte stavas så. Vi dansade till den sämsta musik jag någonsin dansat till och jag tror jag talar för oss alla kände oss stolta. Kvällen blev lyckad, jag var eaf DJ på vägen dit och vägen hem där det spelades bra musik!! Gävle, nästa gång vill vi ha mer dansable musik!! Stället stängde och vi gick till McDonalds för glass. Innan dess såg vi Sebastian få sin jacka, Brendl skutta (Affe såg det eaf), lite bråk och Hetanen, ja hur gick det för Hetanen? Vi var inte ensamma gäster utan där var också Lind, någon äldre herre Affe kände igen och några andra äldre herrar som tittade på oss konstigt och skrattade lite. Heh?

Inga kommentarer: