måndag 28 januari 2008

Bara 14 dagar kvar

Idag gjorde jag min första dag på det där IDEA grejset som Erik sa att jag skulle gå för att få ekonomisk hjälp. I torsdags vaknade jag vi 12 ungefär och på något vis kom jag på att jag skulle läsa dem där papperrna de skickat till mig från soc eller vad det är för att få ekonomisk hjälp. Kände på kuvertet dem låg i förrut och upptäckte att det var ännu en lapp där i. Där på stod det tiden och datumet jag skulle komma på möte. Det var samma torsdag klockan 13.15. Inte lite panik jag fick då. För det var en massa papper och sånt man skulle ha med sig. Så ringde till mamma så hjälpte hon mig med och jag cyklade (första cykelturen i år) snabbt upp dit och hämtade dem och fyllde i ett annat papper man med skulle ha med sig. Sen cyklade jag tillbaka hem för att hämta ett papper jag hade här, sen till kommunhuset. Efter mötet skyndade jag mig till Arbetsförmedlingen för skulle ju självklart dit den dagen också. Sen gick jag upp till mamma och sa att det var ett papper som fattades och det var ett kontoutdrag från banken. Då skulle man ju ha sin där boken, så jag cyklade snabbt hem till mig igen för trodde banken stängde tre men hittade inte boken och nu ligger det mesta jag äger på golvet ;) Cyklade snabbt upp till mamma igen och letade efter den där. Hittade den inte, men hade ett annat papper som man kunde avända på banken istället. Så fick tillslut mitt kontoutdrag, cyklade fort hem och åt lite och sen ner till träningen. Samtidigt var Moe & Affe hemma hos mig, måste ha sett roligt ut, haha :D Tillbaka till den första historian. Var väldigt tråkigt och kändes väldigt meningslöst att vara där. Vad gjorde vi.. Pratade hur man skulle prata i telefon och tittade på Drömjobbet.. Men det är ju bara 14 dagar kvar där nu ;)

Inga kommentarer: