söndag 7 oktober 2007

Träningsläger

I fredags var jag på träningsläger :] Roligt Roligt. Det startade redan i torsdags med en ispass med temat skridskor, sen i fredags hade vi ispass med tema skott. Sen sprang vi upp till Fjällstugan där vi åt, svarade på lappar, bestämde regler och sov. Jätteroligt var det :] Lite mysigt att springa i skogen när det var rätt mörkt åh. Jag och Elna berättade om Lillånskogenhäxan för Terese, hoho ;] Men jag känner att min kost denna vecka varit lite ensidig. I måndags, tisdags torsdags och fredags åt jag spagehti och köttfärssås :] Under tiden vi åt tittade vi på våran första träningsmatch för säsongen ;D Fick en död fluga kastad på mig av Emelie Ö ;) och så var det bara en dusch det var varmt vatten i så jag duschade i den som det var kallt. Och så fick man stötar om man kände på vattenkranen till den kalla duschen... Fast inte Maddis då :D Och Mathilda knäpper fina kort hon :P Sen så skulle vi svara på sådanna där frågor som förra säsongen åh, vad ens mål vad och vad man var bra på och sånt... Jag skrev att jag var bra på mitt speciella skott fast bara på träningen ;] Sen så var vi i olika grupper och skulle hitta på och bestäma vilken som var den tråkigaste och roligaste övningen.. Tråkigaste är den med helvarv runt cirklarna :D Och måste säga att Madde imponerade mig när hon ritade reklamen ;] Och Mathildas gosedjur hade fått ögoninflation men det fixades med en lapp ;] Sen innan vi skulle sova blev det lite korsord, det i nyaste nummret av Veckorevyn. Det var jag, Maddis, Emelie Ö och Stina som försökte lösa det och vi lyckades! Hann se vilken som åkte ur i Idol också och det var inte Peter Jhide :] Hade min Färjestad tröja på mig när skulle sova gick och visade den för Elna, och hon och Emile Ö började sjunga Gevalia Gevalia... "Vad är det du säger?! Jag gör barn, Jag gör barn?" - Emelie som hörde något annat än Gevalia :P

Sen sov vi. Jag sov i samma rum som lagets 3 sjuor. Haha, dem är så roliga :D

Sen morgonen dagen efter var det väckning klockan sju för frukost, städning och promenad till ishallen där vi skulle ha ispass klockan 9 med tema spel. När vi stod och väntade på att vi skulle gå frågade jag vilken bil dem tycker är snyggast om Mickes gröna bil och Tomas fejk BMW :P Jag och Maddis tyckte det var Mickes. Emelie Ö tyckte det var Tomas för att hon hade gillat BMW hela sitt liv. Hon tyckte att insidan på den var snygg men vi svarade att de ju var låtsas trä och låtsas skinn, plus så hade han tagit BMW-märkena från en annan bil ;)

Efter ispasset hade vi lite vila, vilken jag skulle gå till tandläkaren på. Det var den snabbaste tandläkarundersökning jag varit på, några minuter och så var hon klar ;] Hade inga hål eaf... Sen blev jag lite lurad och skrev på att jag ville ha sån där tandläkagrejs som de skickat reklam för, men man fick ju en vattenflaska :P

Sen var det match då. Mot Helsingegårdarna, och jag vad händer... Vi förlorade med 0-1 och vann skotten med 53-19

"Är du med i startelvan?" - Sara
"Är det en till halvlek?" - Sara :D

"Jag och Mathilda hade en tävling och jag vann! Men nästa gång kanske du kan vinna Mathilda" - Emelie

Inga kommentarer: