tisdag 16 oktober 2007

New York

Dag 3 - Tisdag

Tog oss till hamnen och åkte en båt som skulle åka runt Frihetsgudinnan :]

3 timmar lång var båtturen, som vi under vi fick se en massa roliga och häftiga saker som damen ovan :)

"Det måste vara den mest fotograferade tanten"

Efter båtturen var på toa och en tjej hade glömt en krukväxt därinne och när hon hämtade den sa hon "Nice Bag" till mig :] Sen gick vi till en turistaffär där och jag köpte två t-shirtar!
Lite senare under dagen kom vi lite halvt vilse för första gången :P Men Moe&Affe lyckades lösa det, för lets face it jag är värdelös när det gäller kartor, lokalsinne & tunnelbannor ;D

På kvällen åkte vi till Empire State Building och åkte upp med en snabb hiss till 86:e våningen :D Det var riktigt häftigt! Det var underbart! Jäklar vilken utsikt :] Det är något man inte ser varje dag.
Fanns en affär där som jag köpte en söt liten låda med äcklig choklad i :)
Innan man kom fram fick man knäppa kort och dem korten kunde man sedan köpa när gick därifrån. Det var några svenskar som var bakom oss på vägen ut som sa "Jag tror att det är någon som har köpt vårat kort" :D Sen när vi skulle gå ut från Empire var det nå konstiga dörrar som de hade på de flesta ställen, men det var nå snurrdörrar som man sjäv fick knuffa på, eaf så blev det nå konstigt när jag skulle ut. Moe&Affe gick tillsammans och jag kom på sidan av kön på nå sätt, så det var en till som var på tur, jag blev lite förskräckt eller någonting och sa "Jag vill inte gå med den där gubben" varav han visade med kroppspråk att jag fick gå före honom, sen hörde jag dem prata svenska ;P Jag hoppas dem inte han hörde vad jag sa....

Inga kommentarer: