söndag 7 oktober 2007

New York

Dag 1 - Söndag
Gick ju då och la mig lite efter 12 för att försöka sova nån timme, men gick det att somna? Nej. Affes mamma skjutsade upp oss till Mo vars föräldrar skulle skutjsa oss till Arlanda. Bilturen dit gick fort, jag somnade och missade allt Affes babbel.

"Titta vad många barn det är som ska åka flygplan" - Affe
"Jaa, och här sitter tre av dem" - Jag
Allt med att lämna i väskor och sånt gick bra. Flyga flygplan var rätt roligt, eller eaf helt okej.
Det gick rätt fort och jag sov mesta delen av tiden. Att flyga tillbaks i tiden är inte något man gör varje dag. Och helt plötsligt var vi framme i staden som aldrig sover.


Hämtade väskor, letade efter våran skjuts vilken vi inte hittade så vi gick och frågade i en reception. Skjutsen kom och vi åkte för första gången i våra liv på Amerikanska vägar. Ville ju se så möe som möjligt men som mest hela tiden.

Kom fram till hotellet efter några timmar och det såg helt okej ut. Rummet var inte riktigt klart ännu så vi fick låsa in våra väskor om vi ville gå ut och vänta vilket vi gjorde. kikade i en klädaffär som nån Mo hade hört talas om sen gick vi till en mataffär och jag köpte vatten.

När vi var tillbaka på hotellet och skulle åka hissen upp till våran våning med hissen ville inte hissen öppnas. vi åkte ner nån våning och där öppnades dörrarna. Lite lässkigt. Vi kom eaf fram till vårat rum som var helt okej. Eaf hittils. Sen vilade vi ett tag och jag duschade lite för att sedan gå ut och hitta nånstans att äta. Vi stannade till i Central Park som är en väldigt fin och stor park :) Efter det gick vi till McDonalds som vi hittade efter väldigt lång tid och åt. Det var en som kom fram till mig och frågade vart jag hade köpt kjolen som jag hade på mig för hon letade efter en liknande sån, svarade att jag var från Sverige och att jag hade köpt den där. Men sen kom jag på att jag köpt den på HM vilket antagligen fanns där med, men det var ju några år sedan så de har nog ändå inte kvar nåt liknande...
Fortsättning följer....

Inga kommentarer: