söndag 21 oktober 2007

New York

Dag 4 - Onsdag

Kände mig sjuk när jag vaknade, så gick på alvedonliknande saker hela dagen.... Var rätt jobbigt att vara sjuk där men det funkade...

Åt Amerikans frukost på Cafe 71. Pancakes med sirap och French Toast :] Var inte lika gott som det verkar men ätligt :P
Sen åkte vi till China Town, det var inte lika häfftigt som jag trodde det skulle vara. Det var ingenting alls, lite hus som precis över allt. Kan också bero på att jag var sjuk. Men vi såkt ett Buddhidiskt tempel där. Det var coolt. Satt ett gänd buddister i ett rum och sjöng och slog på en trumma... Höll på hur länge som helst, skulle inte förvåna mig om de fortfarande håller på... Haha, Moe&Affe ville köpa en lapp där det stod något om ens framtid eller något men jag hittade på massa saker om att de köpte den så var framtiden redan klar, nåt sånt, så de vågade inte köpa :P Men de hae värsta affären där, vilket jag tycker lite konstigt... Inte vad man trodde av Buddister...

Åkte också till Soho, som det skulle vara möe shopping i... Fast inte för oss.

Vi var på vårat första Starbucks besök i China Town, jag köpte varm choklad, den var inte så jättegod.. Smakade ungefär som när man har Kakao istället för O`Boy... Mo&Affe köpte sen också och de blev fast :P
Sen åkte vi till Disney affären :]

Rolig affär :] Köpte presenter till Lova&Nino där och en The Nightmare Before Christmas t-shirt :]

På kvällen åt vi på Cafe 71, blev pizza för mig :] Sen gick vi till en bok-affär Mo hade hört om, där de satt och läsatei koridorerna eller nåt sånt... Barnes & Noble är min nya favorit affär :] Men innan vi kom dit fann vi Potterbarn som de nämner i Friends :D Phoebe gillar inte affären för att dem har bara nya saker, sakerna ska ju ha historia... Vi blev tvungna att gå in och kika :] Sen blev det Barnes & Noble som inte bara var en bok-affär utan också en film och cd affär :] Hur mycket TvSerie boxar som hels :D Paradiset!!!! Köpte Laguna Beach säsong 1&2, The Hills säsong 1 och 3 skivor 2 Buffy (Radio Sunnydale&The Album) och ett Veronica Mars soundtrack :] Affe&Moe köpte min födelsedagspresent där till mig också, men jag har glömt vad det är :P Ville köpa Veronica Mars säsong 1 också men vi bestämde oss för att gå tillbaks dit så bestämde mig för att köpa den nästa gång istället :]

Inga kommentarer: