lördag 19 mars 2011

Det gör ont att veta. Men lika ont att undra.


Om en vecka och några timmar är det dags! Då ska jag få se denna fina man live.
Nästan för första gången. Han spelade på Peace & Love en gång när jag var där. Jag har gjort lite research nu. Det blir faktiskt tredje gången jag ser han. Första gången var den 8 juli 2005 på P&L. Skrev då såhär: "Kollade på Håkan Hellström innan SPF åxå.. Fast väldigt kort." (Var inne i en väldig Sugarplum Fairy era under den där tiden.) Förstod inte riktigt Håkans storhet.
Andra gången var sommaren 2006, också på P&L. "Efter Dia Psalma blev det mat (korvmedbröd) och lite Håkan Hellström!finfint". Hade börjat förstå hans storhet lite bättre året efter i alla fall.

Några år efter det började jag lyssna mycket på låten Nu Kan du Få Mig Så Lätt, men det var nog under mitt år i Usa jag fastnade på riktigt. Blev mycket Håkan i Haley House (och om vi fick bestämma över datorn) när vi var på andra ställen med. Om jag skulle göra ett soundtrack till året i Usa så skulle det innehålla många Håkan låtar. Ramlar, En Midsommarnattsdröm och Hurricane Gilbert bland annat. (Skulle kanske ta och göra ett sånt soundtrack)...

Nu blev det här en ganska lång historia om mig och Håkan fast jag bara skulle skriva att jag längtar och ser framemot nästa lördag men det blev ju fint ändå.

Inga kommentarer: