torsdag 3 december 2009

Svart ost on the rocks

Hej och hå!

I måndags var det dags att kliva upp tidigt igen för editing. Tittade på klassens olika final project. Moa visade sin fina dokumentär om mig. Den blev rikigt bra, men huvudpersonen kunde hon allt ha bytt ut :P Det var lite pinigt att se allt. Eftersom Colin är en superbra lärare gav han oss som behövde till på onsdag då dac labet var stängt tors och fre för att det var thanksgiving veckan innan. Måste säga att Veronicas Charlie the Unicorn var dagens favorit project :D
Sen fortsatte det med sista inspelningsdagen på film production. Sorgligt! Det har varit så underbart roligt att göra våran film :) Jag var en zombie igen med en massa smink. Roligt men svårt. Jag blev dödad. Först ett slag i ryggen (gjorde om det), sen sparkad i huvudet och sen slagen. haha!
På cinematographyn bestämde vi bild till våran sista assigment där. Det tog ju en väldans tid kan jag säga. Men det var lite spännade.
Och så blev det Audio. Den näst sista för alltid. Var en snubbe där från skolans egna radio Soma där och snackade, roligare än att lyssna på Rick!

Igår blev det en hel dag på skolan. Dac lab och ljud studion. Blev klar med ljudet till våran final project i audio. Sen var det roligaste tiden i dac labet som jag någonsin haft haha! Christoffer satt och gav mig en massa idéer till min editing. Det är lite "vad rökte du när du gjorde den här" varning på den men den är väldans rolig! Och Christoffer är nu vän med min Jakob på Fejjan! Coooolt. Och alla svenskar borde bli vän med DaVega där ;)

Idag hade jag min sista editing I någonsin :( Tråkigt! Har varit en superunderbar kurs och jag har lärt mig så mycket! Fick första halv timmen till att bli klara med våra projekt. Gick ju väldans lätt för mig. Alltså den där där datorn och Final Cut Pro måste hata mig! Men tillslut fick jag färdigt mitt projekt iaf, med en massa hjälp från Colin och en massa reconectande.. Fick lite skratt när det visades fär klassen, haha. Och Colin pausade när Moa sagt att hon tycker att vi har bättre toaletter i Sverige och han frågar vad som är fel på deras toaletter, haha! Fick inge kritik på den, den ända som hände var att vi kom in på en disskussion på varför det var så många svenskar i Santa Barbara. ;]

Därefter blev det den sista film production lektionen också. Tittade på Team 1s film och behind the scenes filmerna till båda. Våran film var inte klar, det var så synd om Josh som hade kämpat hela natten och så funkade det inte. Han såg så ledsen ut stackaren. Men jag hoppas dem blir klar med den snart, vill se! :) Snackade massa efter om produktionen och så. Hade med mig resten av kläderna som vi köpte till filmen men inte använde och frågade om Josh ville ha dem och det ville han. Fast nån sekund senare frågade han om jag ville jackan vilket jag ville :) Så jag fick tillbaka hela min gula Forever21 påse som jag släpat runt på så länge nu. Tog upp den fina Hawaii skjortan och frågade om han ville ha den iaf haha. Den är ju så tjusig! Den ville han jättegärna ha! :D Tackde Colin för en jättebra klass, "you're welcome" aww. jag vill inte sluta!

Blev Cinematography och vi gjorde våran sista assigment. Jag fick vara stand in åt våran talent som inte hade kommit ännu. Ligge på golvet med armarna på ett konstigt vis. Riktigt best boy göra ;D

Skrev min sista Audio sammanfattning senare idag. Jag är fri! Sen hade jag, Linnea och Moa mys i soffan framför finalen i Top Model 7 :)

2 kommentarer:

mamsen sa...

Det är tråkigt när allt roligt tar slut för fort!!! Men ni får ha så jätte jättekul med Maria o pojkvän. Fixa almenacka du så har du fått en julklapp iallafall, svårt att komma på vad man ska köpa. Kram kram

Hanna sa...

Hej Mamsen! :)
Vi ska riktigt roligt när dem kommer hit! Längtar! Och sen är det bara några dagar tills jag åker hem!
Okej, då beställer jag en sån och försöker fixa så räkningen kommer hem till dig.
Men du, vad tror du Lars skulle tycka om?
Kraaaam!