tisdag 15 december 2009

LA & Universal Studios

Tisdagen blev ännu en dag att kliva upp tiiiidigt. Man ska ju komma tiiiidgt till Greyhound bussarna för det kan ju bli kö ;D Vi tog en buss utan någon vidare kö och åkte till LA :)Där blev det att åka vidare till Universal Studios!På röda mattan!Shrek och åsnan! Det lät som om åsnan sa att jag hade väldigt gröna byxor :DÅkte på en rolig tur runt inspelningsplatser :) Såg bland annat Hitchcooks gamla kontor, Desprate Housewives Wisteria Lane och motellet och huset på kullen där Psycho spelades in :) Nån tunelbana, där allt flög omkring. Spännande!Hajen! Käkade upp en som simade i vattnet. Mycket spännande! ;)Wholville från Grinchen! :)Wisteria Lane!Jag visste då inte att Whoville ligger alldeles bakom där motellet i Psycho ligger! :ONorman Bates!!!!! Hjäääääälp!Jag och M åkte en superlässking karosell, Jurasoc park! Lite nerför det gick på slutet då. Aldrig mera! ;P Sen gick vi i House of Horrors. Jag trodde det skulle vara som ett musem, men det var det ju inte. Fy farao vad lässkigt! Massa folk som klätt ut sig som lässkingar från filmer som sprang runt och skrämdes. Jag som lev rädd för han som gick bakom.. På slutet när man trodde att det inte var någon mer så var det ändå. Jag, M och Moa skrek och sprang ut där det stod en massa Asiater och skrattade åt oss :DTräffade på Homer och Marge. Homer hade ner min mössa så jag inte såg något och så fick jag en puss på kinder :DTräffade på Bart också, han hade med ner min mössa så jag inte såg något haha!Det var en helt underbart fin dag!Som avslutades med buss hem till Santa Barbara igen med stor munk från Kwik-E-Mart till kvällsmat :)

1 kommentar:

mor sa...

Hej har jobbat hela helgen så det var verkligen mycket att titta på nu, fina kort:)Hoppas de var nöjda med resan, tråkigt att städerskan var ett hot. Har ingen ny bil. puss o kram