torsdag 16 juli 2009

Värmland

Framme i hockeyns huvudstad i måndags efter en låång busstur med mycket sömn, musik och god mat (tack syster!) kom farbror Lars och Madelené och hämtade upp mig vid busshållsplatsen i Karlstad. Vi for vidare hem till farfar och Gunilla där också pappa var för mat och fika och lite sångprogram. Trevligt trevligt. Åkte sen hem till L&M och sov över där, tittade på slutet av Beck och Lars fxade med min dator, härligt tääck så mycket. På tisdagen blev det lite shopping i Karlstad, jeans problem som blev fixade och ett par hörlurar med mic till mig, wii nu kan jag prata igen. Sen blev det Munkfors och farmor och Lennart. Blev shopping på Munkfors köpcentrum, haha ;D Igår blev Skärjen eller hur det kan tänkas stavas. Där håller dem och bygger och donar. Brygger och sånt. Jag satt mest på en trappa och lyssna på musik och hade lite trökigt. Mot kvällen åkte vi till Dömle och hälsade på farmors syster och hennes man och en massa annat folk som var där. Fikade och käkade mat där. Och så lekte jag en massa med dem Italienska barnen Emma och Giovanni. Blev en massa fotboll, och jag var duktig sa Emma :D Har träffat dem en gång förrut för några år sen på Giovannis dop, dem hade allt växt en del.. Sen fick jag en blomma av Giovanni också, söta barn! Och jag ska bli såpaproducent och göra en svensk version av Miss Marple i Värmland med farmors syster i huvudrollen ;D Det var en rolig kväll! :)

Idag är vi tillbaka i Skärjen. Jag har med mig datorn och farmors dongel ;) Mycket bra att det funkar här ute! Fantastiskt. Då är det inge tråkigt här faktiskt. Så jag har suttit på en veranda sen 12 ungefär framför datorn medan farmor, pappa och Lars kämpat och slitigt. En stor sten som dem byggt huset över som har tryckt upp golvet. Men jag har kämpat jag med, med att läsa ikapp en massa bloggar och med ett inte alltför snabbt internet ;)

3 kommentarer:

mo sa...

Skärjen, låter av nån anledning som att det ligger vid vatten, är det så? :P

Hanna sa...

Ja, så är det! Det är en liten halvrucklig stuga med dass vid en sjö som jag tror är Skärjen. Eller så är det nåt annat som är Skärjen ;] Hur kom du fram till det? :D

mo sa...

Haha, jag har ingen aning, det bara lät så! :) Kanske omedvetet påminner om något annat namn på nån plats vid vatten.. :P