måndag 20 juli 2009

Gatufesten

I väntan på tåget i Gävle. Lite halvroligt när vi köpte buss/tågkort. Alla köpte för mycket och dem i kassan var roliga, hörde inte men Moa berättade sen :]
Första musikstoppet blev Erik Hassle som Moa tyckte var rätt bra. Men jag var skeptisk. Med all rätt. Inte särskilt bra, han sjöng falskt och han var så jävla dryg på scenen. Som om han var alldeles för bra för att vara där. Nej, usch vilken dryg en. Det tyckte till och med M&M.
Favoriterna EMD :P En frågade en som sålde EMD grejer vad dem menade med Run som det stod, han svarade att det var för att mn skulle springa till scenen. Jag tror inte riktigt han visste vad han sålde ;)
Efter ett tag gick vi och satt och oss och tittade på en fontänt istället.
Upp och ner!
Christian Wals VvV Festivalens roligaste och bästa spelning ägde rum redan första dagen. Vi kom dit lite mitt i, var inte så mycket folk där. Vi ställde oss en liten bit ifrån folkklungan och dansade riktigt fint. Fick en tumme upp från Christian himself under låten och sen när den var slut sa han:
"Jag såg att det var på väg lite magi där, den där lila kombon" jag var den lila, hade lila klänning på mig och M&M var kombon :D Och därefter bugade han åt oss. Så ska det vara!
Ace Of Bace. Inte riktigt min musik, men Ms barndoms idoler så klart vi gick och lyssna. Men jag tror nog allt det är mer än barndomsidoler för M ;) A Camp, inte riktigt min musik heller men Moa gillar det så klart vi tittar på det. Och Nina är jäkligt cool, fast hennes man är nog ännu coolare!

Inga kommentarer: