onsdag 29 juli 2009

I love Buffy!

I lördags hade jag en riktig myskväll. En sista myskväll med mig själv. När jag flyttat till SB kommer Moa vara typ över allt jag är ;p Jag tittade på en massa underbar Buffy och käkade god saker. I söndags tittade jag färdigt på Buffy. Åh, det är så bra! Sista fightscenen är så bra! Och det är så fint när Spike offrar sitt liv för att rädda världen. Sorgligt! Men tur är så är det inte helt slut, utan nu ska jag börja läsa om Buffy säsong 8 som finns i serietidning format :)För ett tag sen tittade jag klart på Angel säsong 4 också. (Nu är frågan hur jag ska göra med säsong fem, den med Spike, för hinner nog inte se den innan jag åker. Ska jag ta med den kanske?) Men i alla fall så är säsong 4 så jäkla bra. Alltså ni förstår inte, jo kanske Elin. Det var förresten den säsongen jag och Elin tittade på när vi hade Angelmaraton sommaren 07. Tog oss tre dagar att se den, fast det sista dagen hade vi bara två avsnitt kvar. Så här skrev jag då: Men nu har vi sett hela säsong 4 och ahh, vilken bra säsong! Vi kunde aldrig sluta titta för att det var så spännande. Var nästan inga sånna där avsnitt där storyn tar slut när avsnittet tar slut. Utan det var en lång, spännande och oväntad story serien igenom. Men vad kommer hända med Cordy? Och ja, det stämmer precis! Förutom att jag vet vad som kommer hända med Cordy. Och så tog det lite längre för mig att se den. Men fy vad många bra oväntade saker det kommer. Man blir totalt överraskad. Kan inte finnas nån i världen som kunat veta vad som skulle hända.

Det är som jag säger Joss Whedon är ett geni!
Och i min värld kommer det sluta med Buike!

Inga kommentarer: