lördag 18 juli 2009

Härliga Hofors

Hemma i härliga Hofors igen nu :] Låååång resdag! Startade vid 10.30 ungefär hemma hos farmor och Lennart i Munkfors och åkte till Karlstad därifrån bussen gick. I farmors fina bil, var lite svårt att vila där ;) Om jag kunnat stava till det där ordet på v hade jag skrivit det. Så ni vet. Men fram kom vi! Rolig bil, den där Lancian! I Karlstad åkte vi förbi en snabbis hos Lars och Madelené som inte var beredd med någon frukost fast vi skulle komma klockan nio ;D Eftersom det är så långt mellan Munkfors och Karlstad hade vi mer tid än den vanliga akademiska kvarten som man får komma försent ;) Fick mig en ny dator väska av dem, för dme höll på att städa garderoben och Lars fina rum med en massa saker. Tror den här datorväskan är bättre än min att ha med datorn i när jag till USA, så det är bra.

Åkte sen fort vidare till busshållsplatsen, köpte mig en biljett, sa hej då till pappa och farmor och satte mig sen på bussen. Fyra timmar på buss till Falun. Konstigt nog så kunde jag inte sova när jag lyssna på musik. Lyssna en massa Lars E och sen blev det ett Angel avsnitt.

Framme i Falun var jag glad för att bussen kommit fram lite tidigare så jag skulle hinna med en buss som skulle gå en minut före bussen kommit fram. Men jag måste ha tittat på tågtiderna eller nå för de går ingen 41 från Falun på helgerna. Så blev att vänta i två timmar på tåget. Sen åka tågbussen ner till Hofors och sen äntligen var jag hemma! :)

Inga kommentarer: