lördag 25 juli 2009

Gatufesten # 3

Ett extra långt inlägg det här (Tom för att vara mig!) Med mycket bilder =] Roliga burkar!
M och Richard skulle ju till läkaren på morgonen (när dem kom tillbaka på natten var jag borta, Ms första tanke ;D), gick bra för dem att komma upp och när jag skulle ge Richard telefonen fick han med sig en massa sladdar ;] Sen några timmar senare ringde dem och undrade om vi skulle med till ett köpcentrum. Lite roligt när jag fick telefonen av Jonte och skicka vidare den till sängen bredvid mig.. Köpte en massa mat och åkte hem och lagade god sallad, det blev nog korv sallad för mig :] Sen blev det Singstar all the way. Jag och Jonte var bäst måste jag säga. Särskilt på Offspring :D
Var hem till Johanna ett tag som bor ett par hus ifrån M, men sen gick vi tillbaka till M för att hon hade Singstar.
Johanna med gäster.
Richard mötte på den här Jonathan från Östersund som han sa "Dig ska jag utmana på Singstar" och Jonathan accepterade utmaning. Dem körde en av raplåtarna men det gick inte så bra så dem bytte ;] Lite roligt att Jonathan har den här bilden som sin profil bild på Facebook nu, haha. Och han tyckte 1 år var för långt :D
Jag var riktigt duktig på att få folk att våga sjunga! Fick till och med Johanna att sjunga och dem flesta från Östersund ;D Roligt när det först kom några okända som vi hälsade på och sen när man tittade bakom sig var det några helt andra som satt där..
Kenbie/Fredrik kör Singstar med sig själv, Aquas Barbie Girl han var både Barbie och Ken med mycket lyckade resultat :D

Var upptaget så länge på Ms toalett men jag fick tipset av nån att det var en massa som gick på toa i några rum därifrån, där dem från Östersund bodde i. Jag frågade om det här var toarummet och dem skrattade åt mig, haha. Ms rum var ju Singstarrummet.. Sen såg jag att dem hade GuitarHero som jag tyckte dem skulle sätta igång som dem gjorde. Jag fick välja en låt åt Kenbie tror jag det var som han skulle klara på svåraste nivån, gjorde han det. Nej :P Sen skulle jag spela men jag fattade inte riktigt hur man gjorde så Stefan hjälpte mig men då fick jag på svåraste, det var en aning för svårt. Men jag lyckades lista ut själv hur man gjorde sen så kunde spela på min nivå, men dte gick inge bra.. Sen kom M&M som sa att vi skulle gå. Andra gången jag var borta, haha. För Moa hade frågat M vart jag var men inen visste, hoho ;)
Det var en som blev inrullad i toapapper i toarummet. Sen körde jag gamla hederliga och körde toapapper hårband. Sen var det några som var bröder men jag gissade fel på vilka. Dem var ju faktiskt lite lika allihopa haha.
På väg. Toapapper ;) Fast jag fick inte ha det för den andra Maria som hon hade in det i stenmuren vid kyrkan.
Vi kom fram och satte oss och vila lite. Innan pratade vi med några poliser som satt vi skulle hälla ut allt vi hade med oss, med Richard fick med sig enöl in ändå, hoho. Jag pratade lite med poliserna, andra dagen i rad. "Nu är vi i Sundsvall"
Tomas Ledin! Sen försvann alla men jag lyckades hitta på Moa ialla fall och vi gicl till Barista för att låna deras toa. Det var rätt lång kö, men vi var så snälla att vi släppte förbi två tjejer som var jättekissnödiga. Sen underhöll jag två killar där som målade på svarta tavlan där barnden ska leka. Dem skrev fula saker där som Timrå. Moa skrev JBK och FBK i hjärtan :D
Hammerfall!
Ville ha nåt att käka, jag ville ha langos för det är så gott men det var sjukt lång kö så vi gav upp det. Fick ju äta det en dag, i torsdags i alla fall. Jag, M&M och Richard bestämdeoss för att skippa öltält och allt sånt där och begav oss istället till Max :)
Bästa vägen dit är genom tunnlarna med musik. Åh, så härliga tunnlar!
M och Richard på väg in i en annan dimension ser det ut som.
Stackars Jonte som stod utanför M och väntade hur länge som helst i kylan. Och hans första langosköp någonsin blev inte så lyckat. Han lyckades få en med ingenting på. Haha, så rolligt! Han hade sagt att han ville ha lika som den innan för han visste inte vad man skulle välja, haha :D På väg för att möta Jonte var det en kille som frågade om viv visste vart det låg en fontänt nåstans för en kompis till honom hade ringt och sagt att han badade i en fontän haha!

Hemma hos M igen blev det en riktig efterfest som vi sa att vi skulle ha med Östersundarna ;D Jonte sa att hanskulle vila lite lite och somna. Vaknade och sa att han var på topp och somnade sen på en gång ;) Men Stefan fick i alla fall tillbaka sina glass som M inte kände igen som sina egna för vi träffade på Östersund-Jonathan igen innan vi somnande.

Inga kommentarer: