torsdag 5 januari 2012

O Twin, Where Art Thou/Through Many Dangers, Toils and Snares.

I tisdags kom äntligen mina två favorit abcserier tillbaka, nämligen The Lying Game och Pretty Little Liars. Så ägnade gårdagskvällen åt detta fina nöje. Så som jag längtat efter detta. Hädan efter kommer jag längta efter tisdag varje vecka!

Det bästa med TLG vara att Buffyskådsen Charisma Carpenter joinade. Ska bli mycket kul att få se henne varje vecka ett tag. Annars var inte avsnittet någon höjdare kanske, dock tycker jag inte att serien är någon höjdare heller men det är spännande och jag kan inte sluta titta. Det här med Anne x 2 är mycket förvirrande. Vem är vem? Och varför trodde dem bara att det fanns en? Kanske bara är jag, men tycker allt att Charismas karaktär Annie/Rebecka och Alec hade en del chemistry. Skulle bli ett spännande par. Dock vet man ju inte vad Alec gjorde mot henne när de var mindre så hon kanske inte vill ha honom..
PPL avsnittet gillade jag däremot. Det var mycket spännande. Tjejorna lurade både mig och A att dem var osams. Synd sen att planen inte lyckades full ut bara. Försår bara inte varför dem inte lös ficklampan mot A. Antagligen hade han (såg ut som en han!) rånarluva på sig men dem kanske kunde se något. Bäst i avsnittet var att Ezra äntligen berättade för Arias föräldrar att han älskar deras dotter. Det var fint. Sen slutade det kanske inte jättebra men.. Ja, man förstår ju att föräldrarna inte riktigt gillar en sådan sak. Fast å andra sidan är det inte jättestor åldersskillnad mellan Ezra och Aria, 4-5 år kanske? Men de kanske mest inte gillade att han faktiskt varit hennes lärare och borde ha vetat bättre. Dem verkade inte riktigt få att dem faktiskt älskar varandra på riktigt. Men det kommer nog.  Det ryktas ju också om att A kommer avslöjas i slutet av denna säsong. Tror INTE det finns någon PPLföljare som INTE längtar efter detta. Vem/vilka är A är kanske det man funderat på mest dem senaste åren haha. Jag hoppas verkligen det inte är någon av tjejerna själva eller någon jag gillar som Ezra, Caleb eller Lucas. Då blir jag ledsen. 
YESSSSS! <3 höhööhöh.

Inga kommentarer: