måndag 23 januari 2012

If elected, I'll have sugary treats available at all times. Helps with concentration. That's what George Washington said.

oj vad vit min blogg är nu. Precis som jag drömt om sen jag var en liten flicka. Nu måste jag bara skaffa mig en matchande header. Varje gång jag skriver här så tänker jag som så att varför gör jag inte detta lite oftare det är ju så fridfullt. Kanske denna gång. Kanske ska dra igång en utmaning med mig själv igen.

Har varit "ledig" sen i tisdagseftermiddag. Då for jag hem till Stockholm (efter att ha varit borta lääänge, minns inte ens hur länge men iaf för att attenda bröllop och hockeyträningar) och har pluggat/tittat tvserier (visserligen som plugg hähä...)/hängt med roomiesarna/beställt grejor. Men nu är det måndag igen. En sån där ångestmåndag för jag måste till skolan imorgon. Ny kurs och allt. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att jag klarade de två föregånga som just avslutats. Imorgon börjar monsterkursen på 30 hp (alla vet ju att hp står för Harry Potter ju!). Jag vill inteeee. Jag vill ha sommarlov! Deussutom börjar jag klockan nio imorgon och det finns inget passande tåg. Antingen kommer jag fram 75 min för tidigt eller så jag bara har 10 min på mig att gå och det tar minst 20 min. Vänta i skolan 45 min eller komma försent, det är frågan? DAMN IT att världen ser ut som den gör, annars skulle jag kunnat ha en cykel vid tågstationen hela tiden. Whatever, önskar i alla fall att Ika hör av sig och säger att hon ska på träning ikväll och att hon har slut att vänta in mig. Då åker jag till Hoffe/Falun redan idag och får som gräddet på moset (vem har grädde på sitt mos?!) träna hockey, som jag saknar. Det var en vecka sen nu så det är DAGS. Nu ska jag sluta babbla och äta brunch och titta på Glee så jag kommer ikapp nån gång och kan se det nya avsnittet son jag suktar efter. Ska titta om jag kan bjuda på en bild. Hittade en på mig och Linnea (som jag SAKNAR) från i somras tagen av den oerhört duktiga fotografen Moatoilet. Bilden är också ett smakprov på ett kommande facefotalbum som jag planerat sen i somras.. Puss på er!

2 kommentarer:

moatoilet sa...

Mycket fint, men som sagt, lite liten/tät text! :P BTW, jag vet, jag är en MYCKET begåvad fotograf höhöhö!

Maria sa...

Stilig bloggdesign!!
Ja visst är det fridfullt att skriva :D Skriv oftare! Det finns faktiskt studier som visar att det är mycket bra för hälsan att skriva. Inte för att man behöver bry sig om studier, det var enbart lite kuriosa ;)