måndag 2 januari 2012

Angel säsong fem.

Såg klart Angels sista säsong igen för nån vecka sen och ville bara meddela att den fortfarande gör mig alldeles lycklig och så och att den fortfarande är helt suverän. Det bästa är helt klart att Spike joinar. Han är så great, och Spike tillsammans med Angel alltså, roligare än så blir det inte mina vänner. Spigel <3

Säsongen innehåller BARA riktigt bra avsnitt. Men några av dem är till och med bättre än riktigt bra, mina många favoriter är 505 Life of the Party (haha, så kul! Särskillt Gunn. Och Fred och Wes! För att inte tala om Angel), 511 Damage (Andrew is back! Riktigt spännande med om en slayer), 512 You're Welcome (SAD, Cordi <3 Åh det är så fint. Hon är den mest saknade karaktären. Angel och Cordi är så fina!), 513 Why We Fight (Riktigt spännande flashback avsnitt), 514 Smile Time (höhöhö går inget annat än att älska detta brilianta avsnitt, "You're a bloddy puppet"), 515 A Hole in the World (SAD, avsnittet med den vackraste och sorgligaste scenen i hela serien. Åhååhåh Fred och Wes..) och 518 Origin (Connor kommer tillbaka. Vad jag saknat honom. Och det blir så fint med han och Angel. Tillslut), 520 The Girl in Question (hahha, kan vara det bästa Spigel avsnittet. Dessutom är Andrew med igen. Och Buffy på ett hörn, fast visserligen är hon alltid med på ett hörn men ja ännu mer..) och sen så älskar jag dem två avslutande avsnittena Power Play och Not Fade Away. Det slutar inte riktigt som man vill och man ges inte mycket closure men ändå slutar det så genialiskt, episkt och framför allt vackert. Nu blev det här ganska många avsnitt och ändå valde jag bort några som absoluta favoriter.. Men om jag bara får välja en så står det mellan You're Welcome och A Hole in the world. Kan inte bestämma mig.

Nu har jag inte ens nämnt min Lindsey. Han är också till min stora glädje med i flera av avsnitten. Men till min stora sorg slutar det inte väll för min Lindsey i Not Fade Away. SAD.

Har inte heller nämnt att Joss Whedon är ett frickin' genius. Utifall han läser tar vi detta på engelska, I LOVE YOU JOSS <3 

Tänker nu avsluta med att bjuda på några fina screencaps.

1 kommentar:

Maria sa...

Hej! Du vann andra pris i min smyckestävling :) Maila mig din adress så får du smycket hemskickat nu i veckan.

maria.ballerina@hotmail.com