onsdag 4 januari 2012

Friday Night Lights säsong 2.

Har nu även sett klart den andra säsongen av denna underbara serie. Det har fortsatt lika bra som ettan måste jag säga. Har tagit sig högt upp på listan över mina favoritserier och ännu har jag inte ens sett hälften. Är säker på att resterande säsonger bara kommer övertyga mig med om vilken fantastisk serie detta är och inte tvärt om. Det ända som är synd att det bara är den första säsongen som är en full säsong med 22 avsnitt, resterande är tyvärr kortare. Det ända som får lite minus denna säsong är att det verkade som att Tim var en senior i första säsongen och därmed inte skulle ha gått i high school den andra. Men han kanske fick gå om ett år..
Säsongen började riktigt bra med ett riktigt tungt slag i magen  med Landry, Tara och olyckan. Blev helt chockad och hade svårt att tänka på annat. Önskade ju att dem hade tagit han till sjukhuset ändå istället. Fint att dem drogs till varandra sen och lyckades tillslut. Och ännu finare när det hela var över och Landry åkte till Tara och berättade. Finaste scenen i säsongen kanske? En annan fin sak är Julie och the Swede. Lika underbart jämt när dem nämner Sverige i ens favoritserier. Dock synd att han fick Julie och Matt att göra slut, gillade dem som par. Men det är en sak som mycket bra i FNL, att folk går vidare. Det kan vara så svårt i vissa serier, att karaktärena lixom hör ihop med oftast sin första kärlek. Men i FNL så känns det mer realistiskt. Det var dock synd sen att Julie och the Swede inte klarade sig heller. Hade velat ha mer av the Swede. Spännande och snygg som tusan.
Coach Eric Taylor är fortfarande favoritkaraktären. En sån där drömcoach. Kanske inte många som har drömcoacher, men det har jag i alla fall. Och älskar hans familj, så roligt med nya barnet med. Mycket bra att Eric flyttade hem till Dillon igen så han kan vara fullt med sin familj och coacha the Panthers. Tim Riggins är också en karaktär som jag gillar mycket. Så därför som ni kanske kan förstå älskade jag när Tim bodde hemma hos familjen Taylor i avsnitt 210 och 211.
Avsnitt 210 är mitt favoritavsnitt mycket på grund av det och att gillar tornardostoryn. Älskar alla Julie och Tim scener. Dem blev så söta kompisar, älskar deras vänskap. Hoppas man får se mera av den.

Inga kommentarer: