fredag 6 januari 2012

New Years Eve/Martha Marcy May Marlene.

På nyårsafton gick jag och Moa och såg filmen New Year's Eve på bio. Ville se den för att underbara Lea Michele har en roll och jag och Moa ville gärna se en bio denna dag och tyckte den liksom passade bra. En helt okej film, väldigt cheesy men mysig. Älskade att se Lea och dessutom fick hon sjunga i filmen. Score! Jon Bon Jovi hade med en roll och det är aldrig fel. Dessutom sjöng han och Lea en duett som gillades. Dessutom innehåller filmen en hel drös med andra kända och duktiga skådespelare som ses på bilden ovan. Gullig film som passade mycket bra där på nyårsafton men långt ifrån en favorit.
I tisdags var jag och Moa och såg filmen ovan som vi båda varit intresserade av att se ett tag. Jag har en underlig dragelse för filmer/serier innehållandes sekter och denna gjorde mig inte besviken. Den är riktigt vällgjord, spännande och obehaglig. Så där bra men samtidigt jobbig så man drar sig för att se den fler gånger än en. Jag gillar den mycket. Slutet hade gärna fått sett annorlunda ut med lite mer, ja lite mer av allt. Det gavs lite lite att gå på i min bok. Men det drar absolut inte ned något om vad jag tycker om den. Om jag var du skulle jag se den.

Inga kommentarer: