måndag 10 oktober 2011

Monkeyboy and Monkeygirl.

I söndags för en vecka sen hade jag fin besök av el syskonbarn. Körde den sista sleepovern i denna lägenhet. Roligt men sad. Jag hoppas dem kan ta sig till Stockholm nån gång och hänga hemma hos moster. Det ska jag se till allt. Vi hade en mycket fin tid som alltid, det går inte att ha något annat med dem två. Dem är helt enkelt bäst. Det blev barn-tv, handling på Sparris (då Lova bestämt skulle lyssna på musik på vägen, hade på Håkan och hon tycke nog det var ganska bra) hamburgare, mer barn-tv och så lite bokläsning i den ända barnboken jag vet vart jag har den. Men dem sa att det inte gjorde något för dem gillar den. Kvällen innan hade dem tittat lite på Sverigestad med, Daniel hade hållt på det andra laget men dem hade hejat på mosters lag.

Nino fick också syn på en bild på Filip och Fredrik och jag frågade han om visste vilka dem var. Det gjorde han. Då frågade jag om han visste vad dem heter. Filip och Fredrik. Det visste han med. Då var jag stolt må ni tro. FBK och Fredlip!   


Lovas verk, mycket mysigt sådant. Dagen efter blev det lite stressigt med förskola, skola och skola för oss tre. Det blir ju till att skynda på dem lite grann. Har bestämt date med yster på fredag så då om inget ändras får jag träffa dem igen plus syrran lite mera. Det har jag saknat! För jag har världens bästa yster.
Och världens bästa syskonbarn med.

Inga kommentarer: