lördag 15 oktober 2011

El skool part II

Blev mera skola i torsdags. Så satte mig på ett tåg till Gävle lite för tidigt och träffade först min studiegrupp för att förbereda lite inför vårt stundande föredrag dagen efter om allemansrätten. Sen blev det föreläsning om ledarskap på eftermiddagen. Var först innomhus och pratade bra ledare som Jesus och min gamla hockeytränare Anders. Och om ordet kunnig. Och varför Thim hela tiden gick ut genom dörren som sen inte gick att komma in i igen. Sen var vi ute och lekte mest lekar i nån timme.

Efter skolan blev det Elinhäng. Möttes på bruket, käkade/fikade och pratade om allt som hänt sen sist. Sen blev det shopping för oss både, hem och lämna grejorna och sen vidare till kyrkan som var the happeningplace for the night. En liten välgörenhetsgala för Världens Barn. Fint intiativ. Massa sång och stort kändis besök av den gamla idoldeltagaren Alice. Och så klart var Kyrk-Tomas där. Träffade på Maria och hennes mor med som också var där. Inte alls ovanligt att vi träffas i kyrkan inte. Fick skjuts hem av Maria sen, fast hon frågade om jag ville dela en pizza med henne så det blev en liten fin hockeykväll med familjen Sandelin på det hela med.

Dagen efter var det upp tidigt för att bylta på sig kläder. Skogen med skolan hela dagen. Men gick mycket bättre än förväntat. Det var faktiskt lite kul på sina stunder med. Och jag frös inte jätteofta. Och föredraget gick helt okej. Skönt att ha det gjort. Äntligen blev det lite korvgrillning, det har jag väntat på! Och så hittade jag en stor pastahög. Och så fick sluta ganska mycket tidigare.

1 kommentar:

Maria sa...

Jag tycker det verkar som du valt helt rätt utbildning. Ni får ju lära er precis det du sagt att du vill. :) Grilla korv är inte att underskatta. Men jag tror jag vill dela vegkorv med Moa om vi ska grilla någon gång. :)