söndag 28 november 2010

The motto was just a lie.

Moa kom hit en stund i fredags. Mitt när jag var inne i ett litet städflow. Det började klia i hennes sorterarfingrar, så hon bestämde sig för att det var dags för mig att sortera lite grejor. Det är det man har kompisar till, städning ;)

Det var en riktigt rolig träning i fredags. Vi fick finbesök. Bästa herr förstahockeycoachAnders, som dessutom roligt nog ställde sig i mål. Åh, sicka tider det var. Gjorde några tunlar allt och fick höra fegt av Anders. haha, så kul att han hälsa på!
Tyckte allt Antonia skulle luta sig lite längre fram.

Efter träningen kom syster och hämtade mig. Vi for till AnnSofie och Jimmys nya hus och kikade lite. Sen blev det hämta pizza. Carro gick hem och dukade lite medan jag hämtade kidsen hemma hos mormor. Käkade pizza och tittade på Toy Story 3. När Lova och Nino sov tänkte vi se på film, men det blev visst lite sent. Carro är bra rolig hon med hennes kvällsstädning.

Igår var jag barnvakt hela dagen. Blev en massa tv och lek. Lova åkte och dansade med Miranda och kom tillbaka som Hello Kitty. Då käkade vi glass. "Får inte jag glass nu får inte du nå mer kramar av mig.." - Nino ville inte vänta tills Lova kom hem. Carro kom hem från jobbet, vi handlade lite och så åkte vi hem till mig. Första gånger för Lova och Nino. Jag gillar att båda har börjat förstå ironi. Vad stort det är är säger dem. Hade myskväll och tittade Bolli och Scooby Doo (Lova hade en del åsikter om denna filmen), lite lässkig men mycket rolig.
Skuggor. Läste en bok och en somnade dem på en gång. Efter en stund kom Moa som bor i skogen. Hon skulle sova över då hon började jobba så tidigt att ingen buss gick. Vi kikade ett avsnitt Gilmore Girls var ju förresten thanksgiving i torsdags och jag tycker vi borde fira den allt, men jag fick fira med att jag precis var på thanksgiving avsnittet i GG säsong 3.

Var trött imorse när Lova och Nino vaknade. Blev tv, frulle, tittande på mina ändå ganska många leksaker, korvmedbrödToyStorylunch och sen gick vi ut och lekte lite.
 Det blev ett hus med en vallgrav runt.. Innan det blev kallt och vi gick in.

Där vi är nu, framför Disney Chanel och datorn. Har hört rykten om tacos ikväll. Det ska bli gott.

Inga kommentarer: