måndag 1 november 2010

I'm the son of rage and love.

Nu tänkte jag berätta lite om min fina 22 årsdag. Det blev en riktigt bra dag! Började när tisdagen blev onsdag,  började kika på underbara Gilmore Girls igen, drack cola och käkade popcorn. Bättre start finns inte. Sov en stund och när jag vaknade igen blev det passande att se avsnittet Rory's Birthday Parties.

Fast först vaknade jag lite efter sju. Telefonen ringde, men jag var inne i nån dröm så jag trodde det var väckarklockan och att jag var tvungen att stänga av den så fort så möjligt för att inte väcka någon. Helt plötsligt stod jag på golvet. Trodde klockan var runt 10 och såg att jag missat ett samtal från Kommunen (för några veckor sedan ringde jag till två stycker som har hand om olika förskolor och skolor och skrev upp mig som vikarie) vid sju. Funderade hur jag inte kunde ha vaknar då mobilen ligger precis bredvid mig när jag sover. Men sen så upptäckte jag ju att klockan var runt sju och det var dem som ringt och inte någon väckarklocka. Weirt. Första gången dem ringer så är det på min födelsedag och jag svarade inte..

Under hela dagen blev det att logga in då och då på Facebook och känna sig populär :D
Fick ett fint samtal av farmor som sjöng en fin sång. Pappa kom på besök. Fick denna fina blomma av honom, som jag när jag skulle ta kort på den alldeless nyss hade sönder lite. Själva blomman ramlade ur. haha. Men jag fick tillbaka den ganska bra efter ett tag. Nu har jag jord överallt bara.. (men ändå städdag idag..)

Sen cyklade jag till bruket. Handlade hårfärg och fick då ett fint samtal från min moster och hennes barn. Hem till mamma och Lb, mamma klippte mig och färgade mitt hår. Och så lagade hon Bea-sås pizza till oss. Det är gott det. Fick en snygg tavla av Lb som jag valt ut själv och så fick jag massa mat av mamma. Ska få en vinterjacka också men den kommer juuu aldrig. Fick ett fint samtal av Maria när jag var där också. Några timmar senare mötte jag Moa på bruket. Hon köpte chips och dip till mig :D
Och när vi kom hem till mig gav hon mig min egna cheezecake. Riktigt god var den! Dessutom fick jag tre fina bilder av henne då hon visste att jag inte skulle framkalla på väldigt länge. Och så ska hon bjuda mig på teater. Och ska vi fira nån helg hon, jag och Maria. Hängde med Moa nån timme innan det blev dags för en rolig hockeyträning.

Efter den kom Lb hit, vi tittade på det sista avsnittet av Kungar Av Tylösand. Var vakna ganska länge. Spelade 9 omgångar av Kalaha.
Hanna-Daniel 5-4
Woo!
Fast jag var trött som faaan. Och tyckte vi skulle spela matchen en anna dag då jag inte kunde tänka. Men då sa Lb bara att han skulle vinna. Så jag tog några tuggor av Moas kaka och vann!
Sen spelade vi lite snushockey också, tills snusburken ramlade under soffan.
Cyklen fick stå i hallen också. Lb tänkte inte att den skulle ner i källaren så han tarck så vi åkte upp till min lägenhet. Sen så orkade vi inte åka ner med den. Hade a blond moment också och tänkte att den kunde ju stå utanför min ytterdörr, då den inte stod i vägen för nån granne. Ganska smart tänkte jag, men Lb undrade hur jag skulle få cykeln att stå utanför min ytterdörr, då dörren då ju lära vara stängd och jag ju lära vara inne i lägenheten ;)

Tillslut blev jag så trött att jag gick och la mig för Lb tittade på nnå fotbollsprogram. Så när han tittat färdigt sådär nång gång efter 3 fick han låsa och lägga nycklarna i postfacket, fast jag var ju fortfarande vaken.
Riktigt rolig dag!

Inga kommentarer: