onsdag 19 maj 2010

18 maj mäschooooo

"Vad betyder mäschooo?" - Eve
"Vet inte. Aldrig hört det förrut." - Jag
"Men det är ju du som skrivit det.." - Eve efter att läst min senaste fejjan status där jag skrivit det

I torsdags var det jättemysigt Open Mic igen. Det har varit lite dåligt ett tag, så man får rymma. En gång var det till och med inställt. Men i torsdags då var det mysigt. Steve körde sin hederliga låt! Jag såg Brennon där utanför! En kille låt oss kalla honom Mowgli sms flörtade med killmagneten låt oss henne Moa. Fanns bara sittplatser nära honom så Moa satt näsyan bredvid honom. Helt plötsligt skickar han över hennes mobil till henne. Ni skulle ha sett hur nyfikna jag och Linnea var. När det var slut flydde vi snabbt med en halvarg Moa för att hon missat allt bra.

Innan Open Mic var vi och handlade en massa godis... Och när vi kom från Open Mic var det visst strömavbrott. Gick förbi Brownies och så var det helt fullsmockad med folk där inne som tittade ut på oss. Vi hade ju planerat att abda i skolans fotän där på kvällen, när dagen över gick till Evelinas 20onde födelsedag. Men inte så lyckat när man inte har varmvatten. Var riktigt lässkigt där i mörkret. Dessutom tittade jag och Moa på Blar Witch avsnittet av Dawson. Vi blev rädda och la oss under mitt täcke. Tills Evelina kom hem och vi smög ut i köket och när hon skulle öppna kylen hoppade jag fram!

Vi väntade på att Eve skulle gå och sova och när hon gjort det smög vi ut och plockade en massa blommor. Hem och pyntad köket finfint som en födelsedagsöverraskning till 20 åringen :D
Satt i Linneas rum med levande ljus och satt fast godis på snören haha. Synd att inte Rachel kom hem!
Dagen efter gick vi upp tidigt för att vara öppe före Eve.
Så jag var lite sleten. Men Eve var ungefär lika impad över att jag var vaken som över vad vi gjort med köket. Glad blev hon, mission complete.
GRATTIIIIIIIIIS!
Sen gick Linnea och Eve till tatueran. Expressionistiskt eller vaddå!
Och här har vi lilla Kerstin!
Medan hängde jag ocg Moa i dac. Vilket jag gjort mycket dem senaste dagarna. Säga hej då var det.
Men det blev hem för födelsedagfika med Linnea, Moa, Evelina, Jocke och Andreas. Gott var det men svårt att se dem på andra sidan. Djungel!
Jocke och Andreas gick till frysören. Vi la oss inne i mitt och Moas rum.
På kvällen blev ut och äta.
Efter det for vi hem och bartade lite. Gick till fest till nånstans. Inte det roligaste jag varit på men helt okej. Let's go fucking mental haha!

Lördagen blev det hem till Sandra och Moas klasskamrat Hermine som nog bor i paradis. Där vill jag bo. Precis som ett lyxhotel! Fin dag med bad i pool & jacuzzi, grill på grillplatsen bredvid tennisbanorna. Trevligt helt enkelt!

I söndags var det Bridgets, hiking på nå ställe. Mysigt. Gå runt och prata med en massa. Äsch det var allt för nu. Finalen gick inte så bra. Men Papern fick starkt B/A på.

Inga kommentarer: