måndag 17 maj 2010

17 maj

Så var det måndag igen och fy vad jag har blivit kass på att blogga. I alla fall så var det en fin näst sista skolvecka. Även om den innehåll en massa jobbigt. I måndags skulle vi ha lämnat in vårat final project i editing, vilket jag gjort. Inte mitt bästa bidrag till kulturvärlden. Vi tittade på så många vi hann, jobbigt att visa sin egen! Och jobbigt och se alla Highjacks. Hem för lunch och sen blev det att se sista filmen i Intro To Film. Vi visste inte innan vilken film det skulle bli, bara att det skulle vara någon lite nyare. Stinson hade med sig The Hangover. haha! Och det avslutades bra med att sitta bredvid Marty en sista gång ;)

I tisdags blev  till skolan. Fixade först något i bookstore.. Sen blev det dac på dagen och göra klart final project i dokumentuary. Gick lätt att få över det till dvd, inte massa problem som när vi skulle få över editingen tillbaka till band. Hann till och med hem och äta innan dokumentär classen började. Och bli lite fotade av Evelina i våra extremt fula gradiations kläder. (om det är någon som vill köpa dem av mig efteråt, säljer jag mer än gärna dem!)
 Doc classen blev ännu en jobbig class med visning av verk.. Men spännande att se allas andra. Eller ja en dels. Inte allas. För en del var inte spännande alls. Men det var roligt att se Wills 3D film. Han har gjort en EGEN 3D film! WOOOOOOOOW! Jag vill också kunna!
Hoho! Han som sitter närmast kameran, Brad är en jättegullig gubbe! Han kommer jag sakna! Han kom fram till mig och Moa efter lektionen och frågade om vi hade några mera lektioner och om vi skulle sitta i dac. Men vi hade inte så mycket mer lektioner och visste inte om vi skulle sitta i dac. Så han sa att det hade varit roligt att gått i våran klass och så skadade vi hand. Aww!

Hemma igen blev det en massa waterpong. Jag vann över Evelina i bäst av tre! Äntligen lite vinst! Jag ska försöka ta med mig red cups till Sverige så ska jag lära er! :]

I onsdags var det dags för editing en sista gång. Tittade mer project men inte många så fick sluta typ 2 timmar tidigare. Satt kvar i klassrummet och sörjde en stund. Tills alls blev helt mystiskt. Det kom in en underlig tjej i kanske 35-års åldern, hon hade underliga kläder och lockigt hår uppsatt i en totte på huvudet. 
"Hola!" - lärare Bieber
"Hola" - Tanten
"I was just on my way to the mailing room, do you wanna come?" - Bieber
"I have not been there for six years.. Don't you have to take your car there?" - tanten
"No, I know a short cut." - Bieber

"Nu känner jag att det blev en aning mystiskt här" sa Tina någonstans i mitten

Och så gick dem. Jag skrattade så jag grät:
HAHAHHAHA!
HAHA, jag bjuder på denna ;)
Sorg!

Dem fick mig därifrån och för pommes lunch på skolan.

Till M ;D

Man fick gratis paraply drink utanför matsalen.Träffade på John utanför dac om såg jätteledsen ut och sa att han också ville ha sen sån där. Jag gick hem en stund och sen tillbaka för Intro To Film. Pratade om finalen vi ska ha idag klockan 2. Min sista lektion! SORGLIGT. Så jag pluggar lite om vartannat här. Har två timmar till att lära mig en massa om Roman Polanskis Chinatown och Orson Welles's Citizen Kane. Så det ska jag göra nu. EXPRESSIONISM!

Inga kommentarer: