torsdag 1 maj 2008

Valbodagen

Sista april, eller Valbo-dagen som vi kallar den här, HAHA ;D Ja, den var igår och det var superroligt:D

Var hemma oss Marias morfar med Marias släkt. Hon har så rolig släkt. Det blev mycket skratt, haha. Särskilt där på slutet :]
"Vad heter det där när det kliar i fingrarna. När det kliar i fingrarna och man amputerar tårna" - Tage, tyvärr kom det aldrig fram vad der var han pratade om ;)

(Nåt sånt här)
"Har du börjat i paradiset igen?" - Marias Morfar om Ovako
"Ja" - Jag
"Ja, du kunde ju ha hamnat på Sandvik" - Tage

Blev lite busshållsplats åkandes och en sväng till Sandviken också, för att skjutsa och hämta Sophie och hennes Sundsvallsboende-pojkvän Tommy som är jätterolig och kan allt.
"Men hur kunde hon veta att hon var gravid?" - Hanna om Maria (Inte korv-Affe utan Jesus mamma Maria)
"Hon gick väll till apoteket och köpte ett graviditetstest" - Tommy
När vi var på väg tillbaka till Maries morfar en gång, var det några ungar som smällde smällare mitt i vägen och en jättesöt unge visade att vi inte skulle köra och sen när smällaren hade smällt klart visade han med en jättefin gest att vi kunde köra igen, så sött!! (:
Och Hofors är större än där Tommy hade växt upp, haha :D

Och nu har jag äntligen träffat min son, OJOJ ;] Han höll även på att ramla på mig precis när jag tittade bort, en aning rädd jag blev. Haha, Björn är så rolig. Kom tillbaka många gånger när han skulle sova. Men haha ofta jag kommer ihåg vad jag tjänar, haha. Mer än honom ;P
"Det här var ju inte riktigt 8 millimeter" - Björn när han visade några centimeter med fingrarna

Och Gabriel och David var lika roliga som vanligt. Hade lasersvärd, det såg roligt ut, och så vann dem rakettävlingen mot dem vuxna berättade David för mig. Fast skulle skoja med Maria, Tommy och Sophie om smällare.. För David sa att vi skulle skynda oss för dem skulle börja med smällarna och så Maria att vi inte var lika intresserade som honom och då sa jag jo jag är och började springa och då blev han jätteglad stackarn, var ju inte meningen att han skulle höra eller se.. Hanna lurar små barn..

Även blev jag brännskadad, typiskt mig. Konstiga saker händer alltid mig. Stod vid elden och helt plötsligt var jag jätteröd på ena smalbenet. Men det har gått bort nu, men tror jag är lite allrgisk mot värme..

MARIA ÅT LIKA MÅNGA KORVAR SOM JAG!! OMFG ;P Då vet jag det, hehe, nu blir det att bjuda på korv varje gång hon kommer.. KORV-AFFE :]

Fick se lite liveaction av stolactionet också Maria berättat om innan :] Var även en del av det. Snodde Marias stol, hoho, sen snodde Tommy Marias andra stol.. :P

Sista gången vi skjutsade Tommy och Sophie till busen, körde vi en Mo. Först sa Maria att Tommy skulle hälsa till Sundsvall (eftersom hon antagligen flyttar dit till hösten) och jag sa hälsa till kyrkan, det var det första jag kom på men sen kom jag på Ica och han svarade Vaa? hälsa till Ica. Jaa, det ska jag göra ;] Sen körde vi en Mo. Men dem såg oss inte fören bussen var långt borta..

När Marias mamma kom och hämtade oss när vi skulle hem sa Tage som också skulle åka med.
"Vi går inte ut, hon får komma in. Titta inte, då känner hon igen dig"
Hahha vilken rolig farbror :]

Inga kommentarer: