lördag 17 maj 2008

When this house is rockin, don´t bother knockin. Come on in.

Måste säga att det är rätt konstigt väder.. För någon vecka sen tänkte jag bada och nu snöar det för andra dagen i raden. Upptäckte de först igår när jag skulle cykla till jobbet från Carro. Hade bara en tröja med mig så fick låna en tjocktröja och en stickad tröja (jag vill också ha en stickad tröja) plus min tröja över de och sen fick jag låna ett paraply och Lovas små lila fingervantar. Dem passade inte riktigt, haha :D Sen snöade det lite imorse när jag skulle till jobbet igen och ännu mera när jag skulle hem och nu snöar det riktigt mycket..

Igår var en konstig dag på jobbet. Kom dit och de var stopp. Satt mig vid datorn lite och efter ett tag kom dem som satt på nattskiftet. Dem sa att jag skulle få skotta slagg (vilket är roligt) mycket men det blev inget sånt för mig. Istället kom en äldre kvinna och sa att hon skulle vara på 12hundra med mig.. Jag fatta ingenting men visst.. När hon var borta ett tag kom Mervi förbi och sagt att hon försökt ringa till mig under ledigheten (hon har nog mitt gamla nummer bara, för hon har inte ringt till mig vad jag sett) Hon sa att Ulla, det är så hon heter bra att veta för hon presentera aldrig sig själv, skulle vara på 12hundra med mig, så jag har typ fått en lärling. Här tror man att man själv ska vara lärlingen och så får man en egen som jag pratade med Erika om idag haha :] Ludde kom också förbi och pratade med mig och Ulla då sa hon nåt med att jag också var ny och Ludde svarade något med Men hon är bäst (hoho) för hon var här förra sommaren också. Jag är bäst!! Ulla fick nog tråkigt när det var stop så länge och skulle smörja banorna. Men smörjgeggan var slut så hon frågade mig vart det fanns mer, men jag har bara varit med en gång när Mervi fyllde på. Men jag visade henne vart vi fyllde på då men hon fick inte igång den. Istället tog nåt liknande grejs från hinkar som stod där men det vara bara det att det var mycket mera rinnande än vad det riktiga är. Och en som hon tog var en annan färg också. Jag ba hennes fel om nåt händer ;P

I torsdags sov jag oss Syster Yster. Vi åt tacos jag, Carro, Lova och Nino. Fast Nino åt på sitt speciella sett med makaroner ;D Tittade lite Bolibompa, så mysigt att sitta med Nino på ena sidan och Lova på andra. Dem är så söta! Lekte självklart även låtsaspoolen med Lova. Sen fick jag ligga bredvid Lova när med skulle sova. Somnade en stund jag med tror jag. Sen tittade jag och Carro på tv, drack cola och åt glass. Såg bland annat Lyxfällan och Medium, Carros favis program lät det som.. Sen gick vi och la oss men låg och pratade i ett par timmar. Skönt att få prata av sig lite och min syster är så vis. Älskar dig <3

Blev lite dåligt med sömn, men ja det brukar det oftast bli när man jobbar förmiddag så det var som det skulle.. Igår blev det ännu mindre med sömn.. Jag, Mo och Maria var hemma oss Maria. Först var vi och handlade på Ica. Såg Sam, vad stilig han var. Sen åkte vi hem till Maria och lagade tacos och åt. Gott. Man kan aldrig äta för mycket tacos ;) Sen tittade vi runt på resor och bestämde oss för att åka till Paris. Paris, baby! Tittade också på Sveriges semifinal mot Canada men de förlorade tyvärr med 5-4.. Gick och la mig vid 2.30 ungefär och sen upp vid 04.45.. Berättade om Ulla för Marias pappa, hon hade varit på hans lag innan. Efter blev jag ju ännu oroligare, haha. Hur ska detta gå. Gav även en present till honom, en hockey bild på hans favvis spelare ;) Han sparde den eaf! :]

Idag på jobbet körde vi nästan hela dagen. Var en aning trött men fick vila lite när Ulla körde.. En aning jobbigt att hon ska vara där då kan ju inte jag göra som jag vill och inte planera burkarna som jag vill.. Jag tycker det är så skönt att sitta själv i kuren, lyssna på radio och försöka att antingen seg fylla eller snabb fylla burkarna.. Men men, det är ju som det är nu. Får ju eaf de två sista timmarna för mig själv. Slutet på natthelgen gick bra också förresten, första andra natten tror jag det var körning hela tiden och avskjutaren krånglade.. Så massa görbitar fastnade hela tiden. Och det händer igen!! Höll på att tömma karusellen och då blev det ett skrotgöt som jag skulle klippa upp, precis som förra sommaren ;) Tredje natten brann det flera gånger i saxen, roligt att släcka, haha. men roligast på hela jobbet är nog att ringa till Tommy på trucken. Han är jämt så rolig. Idag sa han "Igår var du snäll och ringde aldrig så jag fick ringa och då var du inte där. Vart var du?" Jag hade haft rast då, så Holger som var avbytare igår på slutet fick prata med honom. Mumin hade försvunnit utan att sagt något, haha. Idag frågade Tommy nåt med var det allt när jag berättat vad det var i vilka burkar och jag svarade jag tror det. Då skrattade han värsta mycket, så skön snubbe!! Sen ringde han fel precis efter till mig när han skulle ringa till femhundra, så roligt.. :D

En annan rolig sak är att under natthelgen förra skiftveckan var det en ny i groparna som ringde in till Vaken och önskade en låt och hälsade till tanterna i groparna på Lag 4 och idag spelade dem en låt med Itchy Days och sa att dem var från Hofors en lite ort i Gästrikland. Sen pratade dem lite om sångaren som är pappa till O och M. En aning coolt!

I onsdags åkte jag, mo och Maria in till Gävle.Först gick vi till rutan och jag såg att jag hade jättemycket pengar. Sen vidare till HM för Mo ville dit och det slutade med att jag handlat för cirka 1000 kr. Köpte ett par jeans, en tjocktröja, en vit t-shirt med tryck av en giraffkrockodil, en regnjacka och en sjal. Bilder kommer nån gång. Tjockröjan är en lika som jag har fast i en annan färg.

Två damer:
"Du får köpa den här" - Dam 1 om tröjan jag redan har
"Nej" - Dam 2
"Den här då" - Dam 1 om tröjan jag skulle köpa
"Usch" - Dam 2
HAHHAHAHAHAHAHAHA

Då var jag ju bara tvungen att köpa den.. Hon i kassan var inte så bra heller så fick allt för 100 kr billigare, hoho ;PVi åt också på Java, det gamla vanliga. Sen blev det varm choklad för mig. Gott. Efter det blev det bio, 21. Bra film. Hans kompis outfit, hahhaha ;]

In the middle of the night. I been walking in my sleep. Vår låt <3

Inga kommentarer: